Vilt og vakkert..

Et av de sikreste vårtegn her omkring, er når svanene mellomlander på tur videre nordover. Det skjer hvert år og det før isen har gått skikkelig av vannet. Så spiser seg opp og hviler i noen dager før de plutselig er borte.


Jeg har får dårlig linse, men har bestilt en bedre. Og jeg turte ikke gå nærmere for da ble de urolige. Vannet de lander i heter Fiskvågvannet, som jeg nevnte i et annet innlegg. Navnet kommer av at båtene gikk opp dit mot Prestegården for å veie fisken, for Prestegården skulle jo ha sin andel.


Området er selvsagt vernet, som veldig mye av vår kommune.


Og da har det lett for å bli urskog etter en stund, men det er vel sånn det skal være..


Men de er vakre svanene, og litt synd at de ikke holder til her hele sommeren.



De er betydelig mye vakrere enn veien forbi huset mitt, som også er et sikkert vårtegn..


Men har du lyst å gjøre deg vakker til helga, så hiv deg med på Frodith sin “Gale selfie”. Der er det alle muligheter til å ta helt av.. så klikk HER

Ha en nydelig dag videre 🙂
 

 

16 kommentarer
    1. Moro å ta bilder av svaner. De er så flotte. På Østensjøvannet kryr det innimellom av dem, og da gjelder det bare å sitte lenge nok til å få et blinkskudd 🙂 Takk for linking, begynner å bli noen noe. Gleder meg til å vise dere samlingen grimasetryner 😀 hi-hi

    2. frodith: Ja det har jeg jo sett masse flotte bilder av.. De er nok litt mer vant med folk enn disse er.. Men hadde jeg hatt bedre linse.. så en på EL kjøp til en grei pris.. men de var utsolgt da. Men skal til Bodø på mandag. 🙂

    3. Fine bilder og vakkert med svaner…spennende med ny linse da..kunne tenke meg litt ulike typer linser..men orker ikke sette meg inn i så mye teknikk..men får se etterhvert 🙂
      Humper i veien var det masse av opp til barndomshjemmet mitt…:)) Har levert bidrag hos Frodith..blir gøy å se utstillinga :)) God natt :))

    4. Etdiktomdagen: Helt sant.. var visst et svanepar som hekket her også i fjor.. så får se i år. Gleder meg til å se resultatet av herlige Frodith sine gale påfunn 😛

    5. annebe: Jeg tenkte bare på en med et større sprang.. men som du.. jeg hater å sette meg inn i så mye tekniske ting.. kan jo ennå ikke bruke kamera ordentlig 😛 Ha en fin natt 🙂

    6. Eileen: Takk og takk det samme 🙂 I dag drar jeg til Bodø og skal delta i et prosjektkor som skal lage en fremføring som heter Musikal in Concert. Det er stoff hentet fra flere Musicals. Et kor på over 100 stk som kommer fra hele Salten. Øving full dag hele helga 😀 Så da blir det ikke mye blogging. ha en fin fredag og helg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg