Ut på tur—

I dag var det knall vær her i området, opp mot 17 grader og sol, bare litt ekkel vind men det tåles. Så da pakket vi i bilen og dro avgårde et stykke sørover fra Saltstraumen og på kystriksveien. Ikke så langt avgårde men til et sted i fjæresteinene vi har blitt veldig glad i..  


Da  må vi kjøre av her og over fjellet for å komme til kystriksveien. Men vi måtte et nødvendig ærend innom Saltstraumen, og der er det jo søndagsåpen butikk. 



Og så var vi fremme– “Ut mot havet… Og bål må man ha…



Mens jeg venter på at det skal bli fart i bålet, så tar jeg meg en kamerarunde. Ikke så mye blomster å finn enda, men mye vakker fjellformasjoner som havet har formet gjennom mange hundre år…





Men så var det mat… og spise og nyte utsikten og kjenne sola varme..




Men vi hadde ikke før satt oss ned før vi fikk besøk… 


Og da klarte jo ikke jeg sitte på rævva og spise.. men spratt opp og i hælene på reinen, mens madammen kauka : “Vær forsiktig…” Men reinen så visst ut til å trives best på asfaltert vei.. men usikker på åssen side 



Men nå var det en som syntes jeg var nærgående nok, og ga tydelig uttrykk for at nok er nok… 


Så da var det å spise pølser og kose oss med kaffe.. til bålet var brent ned og det var på tide å dra hjemover 🙂 

Bilder og tekst: Jan Håkonsen

19 kommentarer

Siste innlegg