Regn og poteter og någo attåt…

Nå er vi godt i gang med juli, og jeg kan ikke akkurat påstå at sommerfølelsen har sprunget ut i full blomst. Men så har vi vært mye på farten, og dratt med oss det h,,, lavtrykket uansett hvor vi skulle.. men jeg fikk da satt poteter først,,

Jada, ikke le – det ER potetåkeren vår. Hele syv poteter døtta ned i det som egentlig er urtehagen min. Og jaggu er den kommet mye lenger enn de åkrene vi så på turen herfra til Tønsberg og tilbake bare for en ukes tid siden. Men det har sine årsaker..


Og hva i alle dager har Magellan med det å gjøre? Joda, forklaringen er enkel. Jeg var jo sjømann da jeg var 18,, 19 år. Men fulgte ikke i Magellan sine ”fotspor” – og det er jo ikke så enkelt heller til havs. Men jeg fikk gleden av å gå rundt hele SørAmerika. OG gjennom Magellanstredet. Og da med los, og i et forferdelig regnvær. Jeg dristet meg til å kommentere det for losen, og på engelsk. Da kom det tørt fra mannen,, “Det er bare godt for potetene…” Så hver gang det regner så tenker jeg på Poteter 😀

Men det er mer som trives i regnet,,, og det er soppen. Som er i ferd med å invadere blomster tynnene våre i hagen. Vi har jo fått plantet ut alle de plantene jeg ikke skulle ha i drivhuset i år pga mye reising. Men det er ikke den store susen i blomstringa ennå…

Men heldigvis er det noe i naturen som blir vakkert selv om været er både grått og vått. Som denne gamle Prestegårds rosen. Den kjøpte vi av en herlig dame som hadde et lite drivhus på tomta si, og det er mange ,, mange år siden.

Den sprer seg som ugress, og har alt for kort blomstringstid. Men vakker er den 🙂 Og nå på lørdag så reiser vi over til vakre Lofoten for to uker. Det blir spennende å se hvordan hager og kasser og urner ser ut når vi er tilbake. Men noe vet vi.. at det er blitt mørkere kvelder….


Så da tar man selvfølgelig turen til Europris, butikken som man ikke trenger NOE når man går inn,, og har en masse med seg ut som man TROR man trenger. Men vi falt jo for disse lysene. Nesten så jeg gleder meg til mørket faller på…  og få tenne lys for de vakre små 🙂

Ha en fortsatt vakker sommer hvor du enn bor i landet 🙂 Og unnskyld,, alle mine 7 poteter,,, NÅ vil vi ha sol og varme… 😀

 

 

 

10 kommentarer
    1. I dag har jeg sommerfølelsen for sola skinner fra blå himmel :)) Er jo mer eksklusivt med poteter når det ikke er så mange av dem..og da smaker de nok veldig godt :)) Du fikk vel mange fine opplevelser og lærte mye som sjømann tenker jeg :)) Nydelig blomsterbusk også :)) Håper du får sol og varme snart :))

    2. Den prestegårdsrosen må være en velsignet plante, som trives okke som…
      Ja, alle fortjener fint vær nå. Her på min kant tror jeg det lar vente på seg til jeg har sommerferie om et par uker.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg