Fra tagging til kunst…

Jeg husker når jeg “tagget” med blyant og penn på Jernbanestasjonen på Rognan. Vi ble tatt på fersken av stasjonsmesteren og satt i skrubbinga av hele inngangspartiet.


Det var nok mer i denne stilen og sikkert enda mye mer talentløst. Nå finnes det jo mange begreper om dette, både grafitti og kunst på høyt nivå. Og det dukker opp i flere og flere byer.


Vi var og feiret bursdag til nest eldste barnebarn i går, og da tok vi oss en sight seeing i Bodø by, og du verden så mye fint det var. Så det kunne like gjerne stått på denne veggen: “This was supposed to be art”.


For dette må da kalles kunst? Og Bodø er jo ørnebyen av noen i dette landet. Og jeg var jo så heldig å få Havørna på nært hold i Lofoten og lagde dette innlegget fra den opplevelsen – klikk HER



Det er ikke enkelt å få fokusert bare på bildet. Veggene er jo enorme og man kan bare ane kunstnernes utfordringer..


Dette gir jo en helt annen fasade, og kan gi mange tanker om hva det egentlig forteller oss.


Dette må man studere veldig lenge,, er så utrolig mange herlige detaljer.. Jeg klarte ikke å fange inn alle sammen..


Denne er vel av de eldste som dukket opp i Bodø.. Og det gjelder vel den neste også..


En herlig symbolikk…

Her kan man finne igjen stilen i slike bilder som plutselig dukket opp på Slipen Scene på Rognan,, signert STEIN..


Så vakkert, og gir sinnsro og håp om fred i verden. Og broer mellom kulturer kan også bestiges med stige 🙂 Jeg vet at mange byer i Norge smykker triste vegger på denne måten.. og ære være de 🙂

#wallart #veggmaleri #Bodø #STEIN #kunst

 

 

 

15 kommentarer

Siste innlegg