Pokemon,,, hva i huleste..

Ja jeg innrømmer tvert at jeg ikke har peiling på dette. Men at det er noe som har grepet om seg til de grader er det jo ingen tvil om. Vi var i Skellefteå noen dager nå nettopp, og jeg har aldr sett så mange mennesker stirre på mobilen gatelangs..


Men nå gidder jeg ikke sette meg inn i dette heller,, om jeg ikke skulle bli tvunget til det..

Jeg liker jo ikke å legge ut bilder uten tillatelse fra personer, men jeg håper dette svenske paret tilgir meg, det er bare så illustrerende av det vi så.


De kom som enslige og par og flokkevis, både gående og syklende…


Jeg lurer ofte på om de generasjoner som aldri har opplevd en tid uten mobiltelefon, TV og data i alle varianter, har gått glipp av noe???

Men det er vel spørsmål som man aldri får svar på….

 

6 kommentarer
    1. Du kan være sikker på at de går glipp av masse sosialt sett, OG i omgivelsene når de er ute og jakter på Pokemon… Så de mister klart noe 😀 Men det som er bra, er at skikkelig sofagriser har fått bein å gå på 😉

    2. Jeg er nå uenig 🙂 Dette er noe bra som har skjedd. Man trenger ikke å se ned i telefonen, den vibrerer når det dukker opp noen. Og jeg er uenig i at folk sier dette ikke er sosialt. Det er nettopp det det er. Jeg har møtt så mange mennesker jeg aldri hadde snakket til ellers. Fordi det har med felles interesse å gjøre 🙂 Jeg har gått veldig mye i en by jeg ikke føler meg trygg i. Av den grunn at da tenker jeg på noe annet enn skumle ting rundt meg. Men jeg går ikke med nesa ned i telefonen som alle sitter å hater på. Jeg oppdager nye steder. Og jeg er ikke den eneste. Bare fordi noen gjør noe de ellers også ville ha gjort selv med facebook eller gudene vet hva. De går slik ellers også, men folk legger plutselig “merke” til det nå for å rakke ned på et spill som faktisk er ganske revolusjonerende.
      Du får heller spørre nesten gang om de har fanget alle 😉

    3. Søtmonsen ): Nemmen.. jeg rakket da ikke ned på det spillet. Men jeg uttrykte meg litt sleivete, det beklager jeg. Jeg har levd såpass lenge og sett den rivende utviklingen innen telefon- og datateknologi, så det er lenge siden jeg har sluttet å overraske meg over stadig nye og fascinerende ting som dukker opp. Jeg har på ingen måte noe i mot verken den ene eller andre former for ”Nett underholdning og spill”. Det må jo være opp til hver enkelt hva de engasjerer seg i. Jeg prøvde bare å sette dette i et perspektiv mot en helt annen tid. Jeg beklager om jeg ble oppfattet som negativ og rakket på dette. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg