Dagen før dagen/e – Rognandagene

Det er mange steder som har “sine dager”, og det har vi selvsagt her i bygda også. Og nå er det like før det braker løs med de tradisjonsrike og populære “Rognan- og Trebåtdagene”.


Og noen har funnet ut at det er best å reservere parkeringsplass, for tro du meg – i helga er det fult overalt. Men at Nissen skulle komme i år ante jeg ikke 😀


Men det er ikke bare til lands det kommer til å bli fullt, men også til vanns. Og her ved Båtforeningen sitt anlegg har de asfaltert og leier ut parkering for Bobiler. Men stort sett er det gratis parkering.

Og mange båter er allerede kommet, og trebåter off cårse 😀   

Og Båtforeningen har allerede rigget opp sin tradisjonsrike fiskerestaurant, med laks fra lokalt oppdrett i den eneste lusefrie fjorden i Norge.

Jeg er nå spent på hva spenstig de finner på kaia utenfor hotellet rett ved?


Og noen Nordlandsbåter er allerede ankommet for å delta i kapproing på lørdag over 5 nautiske mil. Og også her trebåter – off cårse 😀

Ojjjj,, hva i alle dager ?!?!?!?

Akkurat i kveld var det tomt og stille i sentrum, og lekeparken demontert. Men her kommer folk til å gå skulder ved skulder mellom salgsboder av alle slag, særlig på lørdagen.

Og noen er begynt å komme…


Her er hele programmet. Men om du har lyst så kan du Google og finne mer informasjon. Vi gleder oss stort. 🙂

Og jeg har inngått avtale med vår kjære Bokhandel, Leselysthuset og ho Astri om å stå utenfor å signere bøker på fredag og lørdag. Så om du er litt glad i dikt om kjærlighet, livet og naturen – så stikk innom 🙂

12 kommentarer
    1. Så spennende!
      Lykke til med Rognan-dagane!!!! Og bok-signering 😀
      Ser det er fint ver når du har tatt bildene og håper det holder seg slik – da er det litt triveligere og gå skulder ved skulder rundt ved salgsbodene 🙂
      Ja tenk at nissen kom! I tidligste laget for den, men man vet jo aldri når den tar laust 😀

    2. I Drammen er det elvefestival til helga..men da styrer jeg unna , liker meg best når det er rolig jeg :)) Men jeg syns det er flott at det foregår hyggelige ting rundt om kring , for mange er jo veldig glad i slike ting :)) Er så flotte bilder med fjell, sjø og båter :)) Så gøy å sitte å signere bok.. blitt kjent forfatter du nå :))))

    3. annebe: Er vel ikke den store søker etter folkemengder egentlig.. men av og til så er det koselig. Kjent og kjent.. leer. man blir ikke rik av å gi ut diktbok, når man må betale hele kalaset selv 😛

    4. frodith: Leeer,, tror ikke det gjør noen forskjell.. sikkert tvert om.. men jeg allierer meg i alle fall med den lokale bokhandelen som får 25% av hver solgte bøker. Man må ta vare på sånne butikker 🙂

    5. Så flott det er så mye som foregår der før vinteren kommer og ” burer alle inne….
      Trebåter er bare vakre….
      Finurlig løsning med stol og nisse for å reservere plass da..:)
      Og lykke til med boksalg også!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg