Gratulerer min kjære og tusen takk for våre 45 år under samme tak :)

Den 16. oktober i 1971 kom min vakre brud oppover kirkegulvet i Saltdal Kirke, og vi ble viet av Arne Fylling. Det er 45 år siden i dag. Vi har fått to flotte sønner og fem barnebarn. Og vårt første barnebarn, og eneste jenta i flokken, har gitt oss vårt første oldebarn.


Det har vært 45 år med ubeskrivelig antall minner. Med det meste av følelser. Men mest av alt, et hav av kjærlighet og nærhet og varme. Jeg traff jo denne vakre jenta som 16 åring på en gammeldans, og jeg falt pladask.

Den første kjærlighet.

Det første jeg så da jeg traff deg min kjære.

Var øyne som strålte, så varme og nære.

Jeg så kun et glimt, før du senket blikket.

Jeg kjente i hjertet, det første stikket.

Et blikk, et sekund, jeg ble stille og stum.

Jeg ble helt betatt, så fullstendig matt.

Hva skjedde med meg, hva var da i gjære?

Da tanken den slo meg, det er sånn det skal være.


Men i vår alder kan jo mye skje. Og vi vet jo at livet ikke gir noen garantier for noe som helst. Og vi fikk våre prøvelser i fjor høst da min kjære ble syk og det ble 6 lange og tunge uker på sykehus. Men vi holdt sammen, og nærheten var til å ta å føle på.

Min kjære.

Tanker svirrer, ble forandret. Livets vei jeg aldri klandret.

Men nå stirrer jeg på deg.

Ser de brune, triste øyne. Det begynner nå og røyne.

Len deg mot meg kjære vennen. Ta i mot den varme klemmen.

Jeg vil alltid elske deg.

 

La de tunge tanker fare.

De er ingenting for deg.

Dette skal vi sammen klare.

For det gode og det rare.

Er å se det åpenbare:

Vår kjærlighet skal evig vare.



Men det gikk bra, og vi fikk nyte midnattssolen i Lofoten, sammen nok en gang i sommer. Det var magisk, og øynene til min kjære strålte av takknemlighet og glede.

De vakreste øyne.

Jeg ser deg min kjære. Jeg ser dine smil.

Øynene smiler så blottet for tvil.

Øynene glinser så vakkert i glede.

Alltid de er der, alltid til stede.

Den dagen jeg traff deg, ditt første blikk.

Den dagen var dagen du hjertet mitt fikk.

 

Jeg ser deg min kjære, jeg ser dine tårer.

Øynene fylles av salte dråper.

Du løfter på hodet, øynene skinner.

Ditt såre blikk treffer innerste minner.

Den dagen jeg traff deg, ditt første blikk.

Den dagen var dagen du hjertet mitt fikk.

 

Jeg ser deg min kjære, jeg ser dine øyne.

Når dager er glade, når dager vil røyne.

Øynene skinner, så vakre og kjære.

Alltid til stede, i minner og nære.

Den dagen jeg traff deg, ditt første blikk.

Den dagen var dagen du hjertet mitt fikk.

Tusen takk for alt du har gitt meg og gratulerer med dagen. Jeg elsker deg.

 

30 kommentarer

Siste innlegg