En Rosa start på en ny sesong…

Jeg lagde flere blogginnlegg om årets første sesong for Damelaget i Håndball her på Rognan. Etter en “dvale” på nesten 20 år, så gjenoppstod “den gule entusiasmen og seiersbrøl” i Saltdalshallen. Og det gikk bra, både spillere, trenere, sponsorer og ikke minst publikum var fornøyd med etableringen.

Så det var en selvfølge at laget var etablert for å bli! Og nå på lørdag var det klart for sesongens første hjemmekamp, og da mot Leknes. Jeg har ikke snakket med noen fra Leknes, men jeg antar at de syns det er en opplevelse og inspirasjon og møte stemningen i Saltdalshallen.



Fulle tribuner og en stilfull og “støyende” åpning hører med for å sette det rette fokus.


Men hva i alle dager er dette??? RÅSA… ?? Ja faktisk, her stiller jentene i rosa drakter i sesongens først kamp. Og det forteller litt av bredden i engasjementet til denne gjengen. For inntekten av denne kampen gikk til Kreftforeningens Rosa Sløyfe aksjon – les gjerne mer HER Dette innbrakte den nette sum av kr 12.050,-.

Jeg er har ingen ambisjoner om å begynne som sportsjournalist, men vil gi et lite inntrykk av kampen, på min måte.

Forsvar:


Full fokus fra første stund. Joda, litt nerver og små glipp. Men det er ingen tvil om at “limet” mellom spillerne har utviklet seg på et år 🙂

Møter og støter.


Intern støtte og oppmuntring, en synlig lag ånd!

Pause:


Jeg syns det er genistrek å involvere alle unge i pauseunderholdning. Ikke bare med tanke på rekruttering, men på den måten blir publikum en aktiv del av match’en.  

Angrep:


Vilje og bevegelse.


Tørr å skyte fra avstand.


Skaper målgivende situasjoner. Det var vel ingen tvil om hvor seieren skulle havne til slutt, selv om det ble mye dramatikk underveis. 


 

Det står stor respekt av hva denne gjengen gjør både på banen, og utenfor. Jeg er imponert! 

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg