Kortrøkk hele helga..

I helga har jeg vært på kurs. Det har vært årsmøte i NK Salten. Det vil si Norges Korforbund i Salten. Klikk innom HER om du vil lese mer.

Pianisten er dirigenten i koret mitt, og han ser en smule betenkt ut her sammen med kursleder Marius Holth. Marius Holth kan du besøke på facebook ved å klikke inn HER.

Jeg kommer aldri til å bli noen stor sanger, men jeg ble så fasinert og revet med at jeg helt glemte å ta bilder. Og ikke minst var det fascinerende å se hvordan samarbeidet mellom Marius og Ole utviklet seg.


Med fare for å bli upopulær blant “gutta”, så fikk jeg bare tatt bilde av de fleste jentene. Det var mye sangteknikk å lære, så det var ikke fritt for at både hode og skrott ble litt forvirra for en gammel kall.

Men vi brukte mye av tiden på en tur til Africa. Jeg har ikke noe opptak fra kurset, men du kan
klikke inn på YouTube via denne linken
HER, så får du et inntrykk av hva vi holdt på med.

Korsang er for alle, det er helsebringende og sosialt. Jeg har ikke angret en dag på at jeg tok sjansen på å begynne i en alder av 63 år.

Tusen takk for ei herlig helg sammen med flotte korvenner, vår eminente dirigent/pianist Ole Bøhlerengen. Under festmiddagen, hvor dessverre ikke alle kunne være tilstede, så måtte vi jo synge om oss selv.

Og en takk til NK Salten som arrangerte kurset, og en ekstra takk til fyrverkeriet av en kursleder og inspirator, Marius Holth.

14 kommentarer

Siste innlegg