Konkurranse . Bli med.. bli med… :D

Jeg har visst blitt sånn “periodeblogger” – men det går vel i perioder for de aller fleste. Mye som skjer for tida. Men nå skal jeg gjøre et forsøk på å involvere dere i det som foregår i mitt kjære Drivhus for tida.


Selv om det så langt fra er vår utenfor, så spirer og gror det inne der. Og disse bildene er tatt i dag.

Jeg fikk jo en sterk oppfordring fra Frodith. Og når jeg så at hun hadde observert ville dyr, da ble jeg jo overbevist om at jeg måtte finne på noe. Bare klikk HER så skjønner du… 

Og apropo det, så kom dette villdyret travende forbi innkjørselen her om dagen, og jeg klarte så vidt å få tatt et bilde før den forsvant på jakt etter mora.

Men det var jo den konkurransen jooooooo…. Dette er et googlet bilde av det som kalles Middagsblomster. Som vi er veldig glad i. Den kalles også Solblomst, for den åpenbarer seg ikke før sola skinner 🙂


Her har jeg sådd en pakke frø i to sånne kasser.

Og jeg er i gang med å prikle første gangs prikling. Som den observante ser, så varierer det hvor mange “babyplanter” jeg prikler i hver potte. Så det er ingen idè å begynne å telle 🙂

 

Altså: Hvor mange potter med Middagsblomster blir Dedicat/Jan å prikle.

Svar i kommentarfeltet.

Svarfrist er fredag kl 1800.

Det blir premie til de tre som kommer nærmest. 🙂

 

Lykke til 😀

 

 

 

 

 

 

 

32 kommentarer

Siste innlegg