En liten Påsketur i nabolaget med kamera.

Når ikke helsa spiller helt på lag, så blir det ikke de ekstreme utferds prosjekter i Påska. Men man trenger jo ikke dra så langt for å finne fine motiver.

Her er vi ved Fiskevågvannet. Normalt går ikke isen opp der før etter 17. mai.

Det ligger under Storflåget helt i vest. Men det skal ikke rare råka til før et par dukker opp, som har gjestet vannet de siste årene.

De er vare, men du skimter de mellom trærne.


Men jeg klarer å ta meg noen meter nærmere, men de følger nøye med i mine bevegelser.

Dette gir jo et levende bevis på at våren tross alt er i anmarsj. Men vi kjører litt videre og til et sted som heter Saksenvik.

Det ligger i ei vik i fjorden, som ofte fryser til om vinteren, og er et yndet sted for isfiske. Men nå har isen forlatt vika…



Det ligger mange naust langs vika, og noen er veldig gamle og yndet som fotomotiv.

Det rommer nok mye historie både utenfor og innenfor disse veggene.


Og Juletre på taket kan jo ha sin sjarm 🙂 Men denne inskripsjonen på en vegg fant jeg ikke ut av.

Med et bilde vi tok på en tur forelden dag, litt lenger opp i dalen – så ønsker jeg alle en fortsatt God Påske.

 

18 kommentarer

Siste innlegg