Man kan si det på mange måter…

Jeg har stor sans for natur og miljø, men av og til så føler jeg at det nå blir i meste laget. Alt skal liksom vernes, og det virker som utnyttelse av naturressurser og industri utvikling er blitt “bann ord”.

Men Norge har ikke blitt et av verdens rikeste land på denne måten… 

For meg så er det vakkert å se verdiskapning og utnyttelse av de naturgitte ressurser Norge er velsignet med.

Det er jo særlig slående for meg, her jeg befinner meg på rorbu i vakre Lofoten. Kanskje det området i verden som “sitter” på de største rikdommer i havet.

Men jeg er optimist, og håper at det ikke er “kroken på døra” for olje&gass aktiviteter også i disse områdene.

Jeg drister meg til å tenne et lys for en lykkelig sameksistens mellom olje&gass og rike fiskerier i fremtiden. Jeg kommer neppe til å oppleve det selv, men det er ikke så viktig 🙂

6 kommentarer

Siste innlegg