Valgets kvaler…

Nå er jo valget over, og takk og pris og heldigvis for det. Sjelden har man vel sett så mye “skittkasting” i sosiale medier som under denne valgkampen. Men det skal jeg forbigå i stillhet, for det fortjener ikke å bli spredd mer enn allerede gjort.

Siden jeg satt i valglokalet både søndag og mandag, så fikk jeg jo tatt selve valget i øyesyn der jeg bor.

Etter et lite kaos og jobbing, så ble alle valg avlukkene klare i god tid før stemmelokalet åpnet.

Jeg måtte virkelig sperre opp øynene. Ikke skal jeg kritisere det norske demokratiet, men er det virkelig nødvendig med 17 ulike lister ved et Stortingsvalg?

Stemmeurner skal behørig plomberes før valglokalet åpner.

Det som var artig å se, var at mange unge hadde med seg barn i stemmelokalet. Vi hadde også besøk av skoleklasser, og faktisk observatører fra Russland.

Nå tar ikke jeg bilder av folk sånn at de kjennes igjen, ikke uten at de har gitt sitt samtykke. Men om denne karen kjenner seg igjen, så får han ha meg unnskyldt.

Men alt har en ende. Og etter nesten 12 timer på vakt, så er det klart for telling og sjekk mot manntall.

Når alt var tomt og ryddet, så var det kvelden for denne gang. Og når vet man jo resultatet av denne prosessen som foregår på samme tid over hele landet. 

 

#stortingsvalg #valg2017 #stemmelokale #valgetskval

8 kommentarer
    1. Du hadde en aktiv dag! Jeg satt opp til 1-2 tiden og fikk med meg vinnerpartiet.Nå rusler det og går videre. Vi får se på endringene etterhvert! Og uka har gallopert. De er fredag igjen! God kveld!.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg