Den rosa måned – oktober…

Man har jo opplevd noen oktober måneder, men jeg har liksom aldri sett sånn rosa på den før i år. Enda min kjære har bursdag og vi har bryllupsdag i denne måneden. Og ikke har jeg hatt ambisjoner om å bli Rosablogger heller, men nå kliner jeg til.

Men det er egentlig smart å dedikere en måned til saker som virkelig betyr noe.

Bare det ikke blir så mye at det ene drukner det andre, at man må ty til redningsbøye. Men det skjer mye denne måneden, så sjansen for det er svært liten.

Ære være alle de ildsjeler som står på for denne viktige saken. Sjekk ut HER hva som skjer i ditt fylke. Jeg har bladd litt i mine bilder og satt sammen noen under som kanskje passer i denne anledningen. 

I et rosa nett fanges tanken inn.

Det er ikke lett når det siger inn.

Tanker kan farges i farger så mange.

La tankenes omsorg bli lange om mange. 

De slynger seg rundt som armer i klemmer.

Som manende ord i omtankens stemmer.

Gjør som de sier i bilder og ord.

Det er mange skjebner på denne jord.  

Den rosa sløyfe, symbolets makt.

Du ser den så ofte, så ta den i akt.

Et enkelt symbol uten prangende prakt.

Minner deg på om å være på vakt. 

Hva har vel dette med saken å gjøre ?

Jeg vet det er meg du ønsker å spørre.

Det viser bare det friske og sunne.

Det vi for alle vil dele og unne. 

Et lys vi tenner, for alle vi kjenner.

For mine og dine og alles venner.

En varme som gløder fra hjerte og sinn.

Som skinner og slipper omtanken inn. 

 

#rosasløyfe #oktober #kreftsaken #killthecancer #omtanke 

14 kommentarer

Siste innlegg