RIP – mitt vakre fristed. :)

Jeg aner ikke hvor mange timer jeg har tilbrakt i mitt kjære drivhus, fra i mars til juni i flere år. Men det må være utrolig mange, og jeg har elsket hvert eneste minutt.

Hva kan gi større glede enn å blande jord og frø med kjærlighet og smil, og så følge med åpenbaringene som følger… Men så kom Ylva og Aina og ville ha et ord med i laget.

Jeg trodde drivhuset stod trygt, der det er plassert mellom hovedhus og generasjonsbolig. Men Ylva og Aina hadde en helt annen oppfatning.

Jeg fant ene veggplata, den andre i røstveggen er sporløst forsvunnet. Og jeg regner med det ikke er mulig å få tak i noen som passer.

Det vil bli en rar vår, uten frø kjøp – uten såing – uten prikling og vanning. Men man får bruke tida til å vurdere et nytt drivhus.

Men jeg får tørke mine tårer og se det vakre i vinterens krefter, for det kan resultere i så mye kunstferdig også. Og tross alt, så er jo mitt “tap” en bagatell i forhold til så mange andre. 

Ha en nydelig adventshelg på alle måter. 

 

#drivhus #greenhouse #storm #ylva #aina #ødeleggelser

14 kommentarer
    1. Ergerlig og “kjett” er det – ingen tvil om det! Men – som du antyder – så går det an å vurdere å kjøpe nytt med tanke på at du har så stor glede av å holde på med plantene. Merket ikke så mye til disse sinte damene der jeg bor. Jeg sov i alle fall som en stein hele natta!😊

    2. Det var dumt da..har jo vært med fra såing til flotte blomster der :)) Men som du sier..det kunne vært verre.. Vakre blomster og stemningsfull stjerne bak snøen… God helg :))

    3. Huff, så kjedelig da ;s Blir nok rart til våren ja ;s
      Hjemme tok Ylva med seg mobilmasten på fjellet, rev hele opp med boltene som satt langt nede i fjellet og alt. Så de som har Telia som min pappa der har vært uten mobildekning i 3 uker nå ;s Mamma har heldigvis Telenor og de har dekning så jeg får kontaktet de 🙂

    4. Så dumt da. Har du ikke en glassmester i nærheten som kan se på det tro? Men uansett, kanskje det er tid for et nytt drivhus med enda mer kos. Nydelig bildet av en stjerna i vinduet. Nyt adventshelga!

    5. Søtmonsen ): Hoff,, ja det er så mye fælt og tragisk i kjølevannet av de stormene.. med sosiale medier så flommer det jo inn det ene verre enn det andre.. Nå får vi håpe det roer seg en stund fremover 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg