Lett blanding…

Siden jeg visst har fått et snev av forkjølelse, så holdt jeg meg unna min gamle mor på sykehjemmet. Så madammen fikk alenetid med sin kjære svigermor. Du kan lese siste innlegget om du har lyst – med å klikke HER

Jeg takker samtidig for all den flotte responsen jeg har fått på det innlegget, jeg ble jo rørt selv.  

Når jeg skulle hente madammen, så fikk jeg litt tid til å tusle rundt på Sykehjemmet og knipse litt. Og her, som hjemme – er ikke jula rydda bort ennå.

Men julebaksten må jo være ferdig der, i alle fall etter dette å bedømme. I inngangspartiet på sykehjemmet, så er det et par glassvinduer som alltid fanger mitt blikk.

Og de får meg til å tenke på en sang av Ola Bremnes, og som vi også synger i mannskoret. “Har du fyr”. Klikk på navnet hans så får du høre en versjon, med bilder fra vakre Helgeland.

Fyret har jo vært ledestjerna for mang en seiler både i godt og dårlig vær.

Nå var jo denne “skarven” en smule bleik, men det var nå den jeg fant på Sykehjemmet.

Der skarven flyr, og der seien svøm
Ute på kanten av landet
Et hus i havet som står ‘an av
Og gjør en seilar så gla så gla
Og rope så sjøen skvett
æ vil bli sett

Det er jo mange som har falt for denne sangen. De som kanskje har gjort den mest kjent, er vel Hekla Stålstrenga. Så har du lyst til å høre deres versjon, så klikk HER

Men til våren blir det Elvis for “alle pænga” for oss, du all verden som vi gleder oss.

Ha en nydelig søndag alle sammen….

#julpåtampen #olabremnes #heklastålstrenga #hardufyr #oslospektrum #thewonderofyou #elvis 
 

12 kommentarer

Siste innlegg