Ut av hiet – Vintermåned.

Da var Frodith igang igjen. Denne gangen oss sovende “Blogg bjørner” ut av hiet, Om du vil vite mer, så klikk deg inn HER

1. Vinter

2. Kulde

3. Snø

4. Is

5. Snømann

6. Ski

7. Snø engler. 

Altså, det gjelder å ta bilder og skrive litt om 7 temaer. 

Tema 1: Vinter

Vinterstormenes grufulle ferd.

Et sorgens syn for naive og lærd.

Som fyrstikker ligger de knekte og strødd.

Den stolte furu har rett og slett dødd.

Tema 2: Kulde

En isende vind gjennom marg og bein.

Den nakne orrfuggel lengter heim.

Han hyler mot himmel et iskaldt jammer.

“Koble meg til en motorvarmer!!

Tema 3: Snø

En evig kamp mellom mann og natur.

Stram deg opp og ikke bli sur.

Takk og pris for fresen min venn.

Jeg fristes jaggu til å gi deg en klem.

Tema 4: Is

Vannet fryser på veien ned.

Kapsler inn det nyfødte tre.

Naturen skaper uten en bønn.

De vakreste ting, så slående skjønn.

Tema 5: Snømann

Man kan si hva man vil om denne.

Det er neppe i naturen den hører hjemme.

Men den stod der på trappa og gliste.

Og jeg, gamle kallen. lot meg friste. 

Da var det bare to igjen. Følg med.. følg med… 😀 

24 kommentarer

Siste innlegg