Bos taurus

Jada, i følge Wikipedia, så er dette en “Bos Taurus” – eller “Storfe” på litt mer forståelig norsk.

Den ser jo ganske så snill ut. Men det kan jo hende det er for at vi sitter “og speiler oss” i dens mektige bilde.

Du har vel skjønt allerede at vi er på tur på Restaurant, og det i vakre Steinkjer. Men her er det ikke bare å dure rett inn og finne bord. Her er det på kav trøndersk.

Ingen tvil om at de satser på at du aldri skal glemme navnet på stedet. Det må da være det man kaller for “Merkevarebygging”.

Her er gjengen – i tre generasjoner. Fotografen har vett til å holde seg bak kamera.

Det var en skikkelig deilig vårdag, varmt og godt.

Litt væskepåfyll var nødvendig, og da er ikke vann å forakte heller.

Vårt kjære Oldebarn gikk litt i tenkeboksen i påvente av maten.

Men han “slo opp øyann” da den kom…. Og mat fikk vi alle….

Min kjære kone..

Vårt eldste barnebarn og kjæresten..

Og selvfølgelig jeg også. Legg merke til “merkevarebygginga på hvert fat”.

Ta en tur innom Facebook siden til dette stedet om du vil, det er bare å klikke HER. Maten var nydelig og vi stortrivdes. NB innlegget er ikke sponset på noen måte. 

 

#oxsteakhouse #steinkjer #utpåturaldrisur #matmåmanha #restaurant #storfekjøtt #steakhouse 

15 kommentarer
    1. Dette er kanskje nyåpnet? Jeg skal til Steinkjer i juni, og da er det vel verdt å stikke innom denne restauranten. Orion Pizzabar er min favoritt på Steinkjer. Flott bilder og oldebarnet ditt er skjønn. Bor de på Steinkjer? Nå er det ikke lenge før vi treffes på treffet 🙂

    2. poesimylife: Det ligger en pizzarestaurant tvers over gata, men la ikke merke til navnet 😀 Og,, ja de bor i Steinkjer 🙂 Tida går fort nå. Skal til Leknes i Lofoten på et Kor treff i helga,, så er det bare hjem og pakke om. Det tar jo et par døgn å kjøre nedover 🙂

    3. Det kan være Orion du har sett, om du var på nordsiden av Steinkjer 🙂 Wow, du er i farta må jeg si. Kjempegøy at du kommer sørover å blir med på bloggtreffet. Jeg lurer meg på om du blir den eneste hanen, men det er jeg ikke helt sikker på. Jeg vet bare om noen få av de som har meldt seg på. En hane og mange kaklende høner hahahaha. Men om du er ekte Nordlending, så er du vel ikke den som ikke prater, selv om det er selvfølgelig også fra person til person 🙂

    4. poesimylife: Altså,, nord og sør,, 😛 Men det er nå der en plass 😀 Jeg kan da snakke.. men er brukbar til å lytte også. Men vi får ta det skritt for skritt :).. aner jo ikke enda hvem som har meldt seg på 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg