Dalens Handelslag

Jaggu snublet jeg over en artig butikk her på Dalen.

Om ikke det var nok, så drives Dalens Handelslag av damer fra Finnmark, og det midt inne i tjukkeste Telemark.

Ikke vet jeg historien i dette. Men at historien til “Dalens Handelslag” går langt tilbake, er i alle fall sikkert.

Det trenger jo ikke være noen forbindelse med dagens drivere. Men det er fritt frem for den historie interesserte å søke informasjon. Jeg fant ikke så mye, men klikk gjerne på linken HER eller HER.

Her finner du såkalt kortreist og spesielle matvarer. Mel etter gamle metoder og krydder er kanskje ikke de mest spennende, men viktige.

Litt på flasker har de også. Men ta turen innom om du kan, så finner du så mye mer. Butikken satser på mange ben å stå på.

Et av de er sportsutstyr, antagelig i et samarbeid med andre. Jeg stusset litt når noe så kjedelig som Kontorrekvisita dukket opp.

Men etter å ha tenkt meg om en stund, så virket det ganske smart.

Men skal noe stå stødig, så trengs det et fjerde bein. Da virker det mer naturlig med “dyre ting”.

Ja altså, ikke at de er så dyre, men FOR dyr.

Kaffe og sjokolade er jo godt.

Men jeg så ikke noe sted å sitte inne, annet enn disse mulighetene. Men det tok jeg ikke sjansen på. 

Men om man titter ut….. 

….så finner man solide sittemuligheter ute.

Og skulle det bli kaldt om ørene, så ikke vær rådlaus. Det finnes råd hos “Finnmarks damene”.

Det er tøft i Handelsnæringa i Norge, og suksess’er “henger” høgt. Men dette er et spennende konsept jeg håper de lykkes med.

Lykke til og tusen takk for titten. NB Innlegget er ikke sponset på noen måte, 

#dalenhandelslag #dalen #spesiellforretning #spesialbutikk #telemark #tokkekommune

14 kommentarer

Siste innlegg