Mitt og ditt og andre sitt…

Nå er det utetid, både privat og gjennom et utall av festivaler land og strand rundt. Det har jo blitt en slags sport å dele innlegg på fb om grusomme forurensninger til havs. Fisk fulle av plast, og havområder som har ikke naturskapte øyer av søppel.

Men hvor kommer det fra? Jeg skal ikke påstå noe som helst, men dette ligner på bidrag. Jeg så film fra Trænafestivalen som pågår denne helga, det var ikke veldig vakkert.

Selv en enkelt tomflaske hører ikke naturlig hjemme i slike omgivelser. Jeg skal fremdeles ikke påstå noe som helst. Men det skulle forundre meg om ikke mange som forlater søppel og skitt på festivaler, fotballarenaer eller private turer i skog og mark, også prøver å fremstå som miljøidealister i sosiale media.

Men nå skal jeg ikke bli for seriøs, og bare se “Splinten i min brors øye” ! Det er jo der mye av problematikken ligger. 

Det hoper seg fort opp selv i eget hjem. Og som man ser, så drar man hjem bæreposer fra butikkene. Men da skal det legges til at vi fordeler det jo ganske jevnt mellom våre tre dagligvarebutikker!

Men det gikk ikke lang tid før teknologien hylte og peip, og alt stoppet opp.

Man kan jo bruke ventetida til noe annet enn å ta tåpne bilder, Her er jo andre muligheter….

Jaja, et bidrag til Røde Kors skal man jo være fornøyd med. Det var jo ikke noen gevinst jeg satset på, nei for det var det slett ikke 😀 

Jøss, det gikk ikke lange tida før maskina ga fra seg tydelige signaler med bønn om hjelp ! Men nå gidder jeg ikke bruke penger på lodd uten gevinst. Man skal jo handle nye brusflasker med innhold!

Tilkalle betjening altså. Ja man er jo vant til å lystre ordre….

Halloooooooo, er det noen der?!?!

Ferdig ble jeg. Men det er vel ikke lenge før det er nye bæreposer fulle av plastflasker. Men et stykke på veien er jo at de havner inn i retursystemet, eller hva? 

Japanske fans ryddet fotballarenaen etter seg, selv om laget tapte kampen! Vi har mye å lære av andre kulturer! 

Ha en riktig flott helg – en deilig sommer – og lykke til med å ta vare på eget søppel! Hadde vi alle gjort det, så hadde mye vært gjort.

13 kommentarer
    1. Jeg er veldig flink til å pante 😀 Ikke SÅ flink til å fly med nett og annen embalasje for å få med meg mat hjem… Hm….Kan ikke være flink jente alltid heller .-D

    2. Drikker masse vann fra springen jeg, men litt blir det av pant også da. Festivaler er grusomt. De gidder ikke ta med seg noe hjem. Til og med telta står igjen. Søppel og skrot overalt.

    3. solliv: Ja,, sønnen er på Trænafestivalen nå. Sendte video, og enda det står sorteringsbokser for avfall over hele området så gir folk faen

    4. Flott å se at du fortsatt er her, og at du nå kan blogge normalt 🙂
      Det er meget irriterende med søppelsvin som ikke kan rydde opp etter seg . Ser også at folk lar huden gjøre fra seg uten å rydde opp. Men der er det mange som også er flinke.
      Vi leverer tomgods i Sverige vi. I går glemte vi dette da vi dro på harrytur. Det får bli neste helg 🙂
      I Norge så koster Sigøynerne staten mye med hvordan de sviner til. Jeg vet ikke om de har skjerpet seg nå, men det har vært helt forferdelig etter dem. De har noe å lære av oss nordmenn, mener jeg. Folk har blitt flinkere å rydde etter seg her i Norge. Men det er annet når det er festivaler med alkohol og masse fulle folk. Deltakeren skulle ha fått ryddet etter seg selv hehe
      Ønsker deg en fin lørdag <3

    5. poesimylife: Tusen takk 🙂 Det blir nok bedre og bedre,, men ennå langt å gå med holdningsendringer 🙂 Litt sent å ønske deg god lørdag 😀 ,, såå det får bli god søndag 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg