Avskjedens time – en æra er over.

Av og til bestemmer man selv, av og til ikke, og andre ganger kan det være noe midt i mellom. I alle fall bestemte uværet seg i vinter å gjøre en viss omkalfatring med drivhuset.

De som har fulgt meg på bloggen i noen år, vet at drivhuset har vært mitt Paradis fra mars til langt ut i juni. Det er ikke få timer som ble brukt der inne hver sesong. Har du lyst å lese blogginnlegg om/fra drivhuset, så gå inn på arkiv så finner du masse. 

Det føles derfor nesten som å ta avskjed med en nær venn når denne æra er forbi.

Idag begynte jeg å tømme og rydde drivhuset. Jeg må innrømme at jeg ikke har hatt lyst å gå inn der før jeg nå bare måtte….. 

Det er ikke få potter og greier som har samlet seg gjennom årene. Og det så ikke ut der inne…..

Det var bare å sette i gang med å sortere og samle sammen.

Det ble mye plastsøppel, hele 5 sekker som når er levert inn på søppeltippen. Et lite minne i hver potte …

En god del annet utstyr har jo hatt sin plass der sommerstid, men som nå måtte ut. Jeg klarte ikke å kvitte meg med alt av potter.

Jeg måtte bare sortere ut noe som jeg har tatt vare på, man vet jo aldri hva som kan skje. 

Omsider var det klart for å begynne å rive benker og drivhuset og få det på tippen. Men da satte værgudene i gang et voldsomt tordenvær, med lyn som flerret over hodet mitt.Rett etter satte syndefloden i gang. Det var nesten som de skulle ha litt av æren for å fått i stand dette, og det skal de jaggu få! Men rives skal det!

Sukk….

Men Peonene vil overleve, men kanskje på et annet sted enn rundt drivhuset.

 

Tekst og bilder: Jan E Håkonsen/Dedicat  

20 kommentarer
    1. Eit drivhus kan’kje vara evig, veit du! Det handler om å omstille seg i stedet for å henge fast i det som har hatt sin levetid. Det gjelder ikke bare drivhus! Tror du er en kar som har lett for å omstille deg om du må – og ikke bare når det gjelder drivhus! 😉 Nå er jo du og Madammen litt sånn “Fartsgale og reiselystne”, så da er det like greit å finne en hobby som ikke krever så mye oppfølging om sommeren. I år har jeg ikke hatt ei eneste uteplante. Det er jeg glad for i og med at det har vært slik tørke og jeg også har fartet litt når jeg har hatt fri! 🙂 (Men skjønner at det er litt vemodig å rive drivhuset, da!)

    2. Huff så leit å se alt dette borte vekk 🙁
      Sånt er aldri kjekt, når ting blir ødelagt, og man kun har minnene igjen.
      Men gode minner er det i alle fall. Mye glede i den tiden du har holdt på med alle vekster.
      Og for oss som har fulgt med, så har det jammen også blitt samlet en del minner å tenke tilbake på fra bloggen din 🙂

    3. Syns det var litt leit jeg, var jo mye med i det drivhuset via bloggen..og trivdes der :)) Men bra du fortsatt kan ha vakre blomster rundt deg, og Peoner er jo sååååå fint :))

    4. karidansen: Ja det er akkurat sånn vi tenker 😀 Jeg har ikke tenkt å senke hodet i hendene og sukke 😀 Kan hende det blir “noe” på terrassen etterhvert 😀 Omstilling er bare herlig 🙂 Takk for fin tilbakemelding 🙂

    5. stavangerinmyheart: Vemodig og litt trist, men du verden det er litt godt også. Har jo ikke oppfølgingen av min mor lenger, Drivhuset krevde også tett oppfølging.. så friheten til å gjøre andre ting er ikke verst å kjenne 🙂

    6. Eva: Tusen takk 🙂 Et flott kapittel i livet 🙂 Men nå er vi fri til å finne på andre ting å gjøre 😀 Hyggelig å høre at det har gitt minner til andre også 🙂

    7. Dette var trist å lese. Vi har selv et drivhus og det er tidsspørsmål før vi må skaffe et nytt. Det vil bli det tredje på 10 år. Det blir sikkert veldig tomt når huset er fjernet, men man venner seg til etter hvert.
      Håper at du nyter sommeren <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg