Nå kimer det i klokker,, snart.

Neida, det har ikke rabla for meg, ennå! Jeg tenkte mer på klokka i denne sangen, klikk HER Akkurat, snart er det skolestart.

For alle så er det en forandring fra før sommerferien. Men for noen så er det starten på noe helt nytt. Da skal de formelig “klatre opp” fra Barnehagen og opp til Barneskolen.

Det er et av de STORE skrittene i livet! Nå er vel ikke tanken i Rognan Barnehage at støvlene skal vokse, men Jordbærplantene.

Men det er jo ikke tvil om at en rekke Barnehagebarn nå har vokst ut av Barnehagestøvlene sine.

Jeg er i alle fall sikker på at de har vokst fra denne vanen her! Den har sin sjarm en periode i livet, men intet varer evig.

Det må bli rart for mange å gå forbi den barnehagen de har tilbragt mange fargerike år. Som her i Rognan Barnehage som ligger rett nedenfor Barneskola.

Det “Fargerike” går igjen på en herlig måte.

Ikke minst “Det fargerike Fellesskapet”. Her er alle velkommen. Det er nesten som man kan høre Halvdan Sivertsen’s vakre vise om “Sommerfuggel i Vinterland.” Klikk HER om du vil høre en versjon.

Men nå legger de små ut på en ny vei. Neppe uten bakker, men forhåpenligvis med fargerike opplevelser.

Måtte møtet med Skola også bli “Trafikksikkert”. Da tenker jeg både bokstavelig på veien til og fra, men ikke minst samværet med andre elever og lærere.

Vi har alle et ansvar for tanken som jeg tror ligger bak disse ordene, “Alle Barn Alles Ansvar”. Men da kanskje mer på tanke på å “Åpne Nye Porter”. 

 

Lykke til!

Tekst og bilder: Jan E. Håkonsen/Dedicat

#rognanbarnehage #saltdalkommune #skole #rognanbarneskole #antimobbing #tavarepåhverandre #værpåvakt #skolestart

14 kommentarer
    1. For et koselig innlegg. Ja, nå er det nok mange sommerfugler i 5-6-åringers mager! Det er stort å begynne på skolen! De gummistøvlene med jordbær i var forresten mye lekre……. 🙂

    2. Ja nå er det den tida ..sommeren gikk jammen fort 🙂 Jeg har jo jobbet i årevis i barnehage..og den oppstarten byr på gleder og utfordringer :)) Så jo veldig trivelig ut i Rognan Barnehage.. :))

    3. Margrethe: Tusen takk 🙂 Ja man gjør seg selv noen tanker når man ser de små med skoleseikk som nesten når i bakken 🙂 Man kan bare ønske lykke til på alle måter 🙂

    4. annebe: Ja det er litt synd å tenke på at sommeren er over. Men det kommer jo ikke en ny om ikke det skjer 😀 Jeg kan levende forestille meg både de gleder og de utfordringer som er i en barnehage 🙂 Full barnehagedekning har vært en prioritet i kommunen i mange år. Og det har de klart å få til med de barnehager vi har i dag 🙂 Takk for innspill 🙂

    5. I morgen så kimer det i klokken her også. Klokken 08.30 starter første skoledag for våre to minste. De gelder seg ikke til dette, da de synes det er godt med ferie. Jeg har trøstet dem med at det snart er høstferie, og at vi også forhåpentligvis får flyttet snart 🙂
      Masse flotte bilder og et godt innlegg som vanlig. Blogg. no er slett ikke det samme uten deg 🙂
      Ønsker dere begge en fin dag <3

    6. Koselig innlegg! Ja, de vokser ut av støvlene. Jeg har aldri ønsket meg tilbake til noe, men barndommen var stort sett ganske så bekymringsløs…når jeg tenker etter! 😉

    7. poesimylife: Ser at du har fått dine avgårde på skolen..og vipps så var det helg 😀 Unger venner seg fort 🙂 Takk for gode ord.. hjemme nå i kveld. Nå er det bare å være tålmodig å la tida jobbe for oss <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg