Dalen Hotell – et sommerglimt

Det ble en omfattende farting på oss i sommer. En del blogginlegg ble det jo også. Ikke minst fra vakre Telemark. Du finner de sikkert i arkivet mitt 🙂

Men ikke alt jeg rakk og blogge om, og da går det fort i glemmeboka. Men det dukker jo opp igjen, som her: Dalen Hotell. Unektelig en bygning med karakter 🙂 

Her er inngangspartiet.

Selvfølgelig så må Hotellet’s kjøredoning stå i stil.

Jeg tar med litt faktainformasjon med det samme, før vi tar en tur inn.

Æres den som æres bør. Det er vel ingen tvil om at det er denne karen som har æren for at hotellet nådde nye velmaktsdager i sin tid. Nemlig: Åge Samuelsen.

Nå følger noen bilder fra interiøret…

Jeg har en malvase med bilder til fra interiøret. Men jeg skal jo ikke ”ta livet av dere” med detaljer.

Men en detalj måtte jeg ha med meg, så da la jeg meg langflat på gulvet. Og det kan nevnes, at i samme stund kom ordfører i Tokke forbi, sammen med et følge. Se dette herlige taket 😀

Men det er ikke bare innvendig man finner noe å se på..

Her kan man finne ro for kropp og sjel, det er det ingen tvil om. 

Er man interessert i detaljer, så er det nok å se etter.

Ser du etter et sted å feire en spesiell begivenhet, og trenger transport, så har hotellet annet kjøretøy å by på.

Er du på disse trakter, så er det vel verdt å bruke litt tid her. Deler litt info om beliggenhet og kontaktinformasjon.

Tusen takk for titten.

NB Innlegget er ikke sponset på noen som helst måte 🙂 

 

#telemark #telemarkskanalen #dalenhotell #tokkekommune #utpåturaldrisur #dehistoriske #severdighet

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg