Å du herlige morgenstund….

Min trøtte og støle og slappe kropp,

roper i vanvidd: “Må jeg stå opp”?

Sola er ennå bak fjellenes topp!

DA kjenner jeg duften av himmelske dråper.

Den som DA sover, er verre enn tåper!

Slik skal den være min elskede tår.

Svart som djevelens sorte får.

Dufter neppe som englenes hår!

Men varm så tunga krølles i kjeften,

mens JEG hopper rundt på strømpelesten. 

NÅ er kaffe så mangt og så mye. 

Stadig kommer det flere og nye.

Tenk at noen tar seg det brye’!

De rareste smaker, svake og sterke.

Til og med formet som vakkert hjerte.  

 

Nyt nå din kaffe med ekte glede.

Som OM forelskelsen var tilstede!

Kjenne varmen helt oppe og nede.

DA blir du våken og klar for dagen.

Men alt med måte, forteller magen. 

Ha en vakker dag hvor du enn er i denne verden 🙂

8 kommentarer

Siste innlegg