Å du søteste førjulstid, også i år….

Førjulstida i år, blir nok annerledes.

Nå anbefaler jeg virkelig å handle lokalt.

Men i denne Pandemi-tida, kan et tilbakeblikk være greit.

Dette er fra november i 2016.

Med en smule omskriving av tekst og rim.

**********

I november2016, var madammen på kontroll på sykehuset.

Jeg knipset litt sånne “artige” ting rundt omkring.

Etterpå satte jeg sammen et lite rim til hvert bilde.

Jeg har kalt serien for

“Å du søteste førjulstid.”

Kos deg om du har lyst.

Å du søteste førjulstid.

Det skapes forventning – glede og spenning.

Forundringspakker som gjør deg blid.

Ikke bare en, men fire til sammen.

Da må man smile – med takk og Amen.

Å du søteste førjulstid.

Det bakes og brygges – handles og hygges.

Kanskje det sprettes en kork, eller ti.

Ikke har jeg laget korkefigurer.

Sånn at du vet – om du sitter og lurer.

 

Å du søteste førjulstid.

Du allmektige verden – hvor skal du på ferden?

Sommeren er jo slutt og forbi.

Ønsk deg en frakk som dekker til snoppen.

Og gjerne litt mat til den syltynne kroppen.


Å du søteste førjulstid.

Nå skjønner jeg tanken – skal vi ta sjansen?

Kidnappes bort – kan jo spenninger gi.

Kanskje du håper en kvinne slår til?

Og fanger deg inn med sitt skjelmske smil.

Å du søteste førjulstid.

Ønsker og drømmer – svever og rømmer.

Håpets tid er aldri forbi.

Måtte du fange din vakreste drøm.

Og finne din hvile på puta så skjønn.

 

Å du søteste førjulstid.

Brems når du strever – kjenn at du lever.

Tenn deg et lys og gi deg tid.

La lyset skinne på vakre stunder.

Som sprer en glede som aldri blunder.

Tekst og bilder: Jan E Håkonsen/Dedicat

 

14 kommentarer

Siste innlegg