Akkurat som om jeg bryr meg….

Når man letter på øyelokkene, og myser ut av vinduet….

“Tinesnø”, kaller de det.

Altså, en slags: “med vondt skal vondt fordrives” filosofi.

Værgudenes infame innfall, kaller jeg det.

Akkurat som mars er og har vært.

En total kollaps mellom menneske hjernens vår-hunger og og værgudenes oppkast.

Nei, den var stygg.

Unnskyld.

De gjør sikkert så godt som de kan.

Skjønt jeg mistenker likevel en slags ironi.

Liksom å lokke frem vårtegn sånn at vi blir blank i øynene.

For så å kline til noe sånt som det her….

Da er det bare en ting å gjøre!

Nemlig!

Å få pinnekjøttet på kok, og gjøre klart til stappe og poteter!

Så kan de derre værgudene leke bajas så mye de vil utenfor.

Akkurat som jeg bryr meg!

Og bare sånn at du vet det…..

Jeg har satt bilen i garasjen!

Så tenk!

Ha det!

Tekst og bilder: Jan E Håkonsen/Dedicat

19 kommentarer
    1. Vil jo ha vår og grønne plener nå ..men jeg har også hørt at ny snø tærer på den gamle.. håper det hos dere da 🙂 Pinnekjøtt er jo veldig godt da.. blir bare litt taco-rester fra i går på meg da.. Ha en fin dag videre <3

      1. Greit at den tærer på den gamle,, men trenger liksom ikke en halvmeter da… 😛 Blæhh,,, 🙂 Rester fra lasagne ble det til kvelds 🙂 Ha en flott mandag 🙂 <3

    2. Her hos meg er snøen borte, men gresset har ikke blitt grønt enda. Nei, det er fortsatt ganske brunt og stygt. Temperaturen derimot skal man ikke klage på, for den ligger på over +10C midt på dagen. Ikke meningen å smøre det inn altså….. Ha en fortsatt fin søndagskveld 😉

    3. Hihi…. herlige tanker rundt været! Er jo til å bli sprø av det der….. komme snø på denne tida av året – nei takk altså! Du koser deg med andre ting enn vår sålenge – tipper maten smakte perfekt! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg