Alt til sin tid, den grønne æra er over…

Her kommer minner som aldri forsvinner.

Selv om det meste er borte for godt.

Det gikk mye vann, i bøtter og spann.

Hva gjorde vel det, når vannet finner,

hver plante trivdes og vokste seg flott. 

 

Drivhuset har blitt forsømt et par tre dager i det siste av ulike grunner.. og bare nødvanning og et minimum av kjærlighet og omtanke… her må jeg ta et raskt overblikk..

Rakk akkurat å få noen stemor i blomst til 17 mai,,her må jeg vanne og gjødsle og sortere de som skal plantes ut i otta i mårra tidlig…

Ojj.. her var det knuske tørt..

Her trengs det både topping og vanning og litt av hvert.. ¨

Nei, her er det bare å blande gjødselvann og komme seg i gang.. 

Sju måleskjeer og en bøtte vann.. da har jeg sånn passe halvfabrikata som jeg kan fylle på sånne snertne velbrukte flasker.. Men først.. røre.. røre..

Da går det en flaske til en bøtte med vann… og da er det å hive seg løs på de nesten 800 pottene i drivhuset… en for en. For alle skal puskes med.. rote litt i jorda og knipe topper om de vokser for fort. Husk at det ikke er lurt å plante ut sommerblomster på disse kanter før i midten av juni.. 🙂 

,og her er etter knipsing.. og det var mange som fikk redusert størrelsen nå i ettermiddag.. og her er etter knipsing,,

Og i mens jeg står med rompa til værs i drivhuset, holder hu mor til på terrassen og skifter jord på alle inneblomster. Deler og tar bort døde blad og pusker med de.

Denne jobben har vi gjort i år også, det kan du lese om HER

Og for de som ikke legger merke til det, så var det sol og vakkert 🙂 Så idag både luktet og føltes det som skikkelig vår her i nord 🙂 

Ha en vakker kveld 🙂 

Alle bilder: Jan Håkonsen

11 kommentarer
    1. skal si du drev fram masse sommerblomster,mye mye mye mer enn jeg noen gang hadde kommet på selv hi hi ,men her går det i grønnsaker,enklest for meg det da,men skjønner att du koste deg da :=) nå får du kose deg med andre ting,og det tror jeg att du gjør også

    2. Ja, jeg ser det forberedes til sommer og full varme. Du har jo så mye fint i drivhuset ditt 🙂 Jeg savner nok litt innimellom å ha en hage 🙂

    3. Flott… Dette var mye blomster. Solgte du eller sånn også. For mye å ha selv dette vel 😀flink var du og lykke til med andre ting 🍒🍓

      1. Ja det ble alt for mye 😀 men hadde noen faste jeg ga bort til når vi hadde planta ut 😀 Tusen takk.. nå skjønner jeg ikke at jeg hadde tid til alt som måtte gjøres 😀

    4. Givende å dyrke frem flotte planter. Mine fingre har aldri vært særlig grønne, men noe har jeg fått til i ny og ne 🙂

    5. Imponert over dine ferdigheter på ulike områder, fra fotografering,fortellerevne,poesi til drivhus m.m.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg