Bedre føre var, men uten EL bil

Nå har temperaturen krøpet nedover i noen dager. Lenger opp i bygda er det vel nærmere 30 minus.

Fremover er det meldt klart og kaldt og sterke vindkast. Det er vakkert men det er kaldt. Men flyene går, det ser du øverst midt på bildet. Leste faktisk i dag om at de venter 1500 privatfly til klimakonferansen i Davos, så da betyr vel ikke “et lite” fly på “min” himmel noe særlig. Du kan lese om det ved å klikke HER.

Ikke har jeg EL bil heller, og ikke skal jeg ha det noen gang heller. Men fy flate, her var det skittent i motorrommet. For å være helt ærlig, så er det ikke often jeg “letter på lokket” og titter inn her.

Men EL bil eller ikke, her er jo et batteri også. Det var ikke akkurat så mye renere og penere. Men det har i alle fall ikke fuska eller ropt desperat etter ladning uansett hvor langt vi har kjørt.

Men når temperaturen “går i bånn” som nå, så kan det være greit å være litt føre var. Med mye småkjøring så kan det være greit å være på den sikre siden.  Jeg har jo en snerten batterilader, som jeg har hatt i mange år. Den plugges bare inn i en helt vanlig stikk kontakt.

Så er det bare å finne rette poler og stille inn på rett batteri type.  Vipps,, så lades mitt batteri. Men ærlig talt, jeg lover en motorvask til våren 😀

#globaloppvarming #elbil #dieselbil #sulland #vwsharan #batterilader #finbullvinter #kaldtoggodt

15 kommentarer
    1. Spennende… Med den batterilader. El bil har ikke jeg lyst på heller. Bruker bena jeg heller.. Og sykkel.. Kaldt hos dere nå 😀men klarer det vel av… Fin kveld til dere😀

      1. Fornuftige deg 😀 Jeg er altfor sløv med å ta bilen. Men så har jeg laga et trimmeinnlegg til i mårra. Nå må jeg jo vise kropp for å ta deg igjen på topplista 😀 Så bare vent…. 😀

      1. Hei, Så koselig, en stund siden jeg har sett deg inne på bloggen min 😀 Det er jo en liten, snerten batterilader som ikke er fastmontert i bilen. Jeg har jo ikke problemer med å få start. Men med kalde dager og mange kaldstarter og korte kjøreturer, så kan der være greit å lade batteriet helt opp en gang eller to i løpet av vinteren 😀

    2. Fyttikatta! Så kaldt har jeg aldri opplevd omtrent. 😉 Her ligger det og vipper mellom pluss og minus. Vi kjører diesel, for det var sååå bra da vi kjøpte ny bil for fem år siden. Og den tenker jeg vi får kjøre til den ikke kan mer. Har aldri løfta på panseret jeg, så aner ikke hvordan den ser ut oppi der. 🙂 Fin dag til deg.

      1. Jøss,, her er ikke helt uvanlig at tempen ramler under 20, men mer sjelden nå enn før. Kjører diesel jeg også og med god samvittighet 😀 Ikke ofte jeg er under panseret heller.. 😛 Nyt kvelden du også 😀

    3. Den batteriladeren så liten og snerten ut ja…vil ha….for som du sier…føre var..bank i bordet…orker ikke flere sånne biler som ikke gidder kjøre tur når jeg vil…så håper jeg slipper en sånn dings…hihih…Det positive med det møkkete motorrommet ditt…er jo at det så tørt ut! Ikke noe olje søl her….Men fy så kaldt dere har da….her er det så vidt over på minus siden…

    4. Jeg løfter kun på “lokket” når jeg trenger å fylle på med spyleveske 😛

      Ellers har jeg faktisk ikke starkabler i bilen, noe man helt klart burde ha- men jeg skjønner jo heller ikke hvordan de brukes, så jeg er like langt uansett (med mindre den som eventuelt stopper for å hjelpe meg kan det) 😛 ha ha

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg