Bukkesprang og melkespreng..

Å, jeg vet en seter med så mange gjeter!
Noen har en bjelle når de går i fjellet
Gjetene, de springer, bjellene, de klinger:
Singe-linge-linge-linge, lang-lang-lang

 

De er vant å bli glodd på.

Men jaggu kan de “glo igjen” om de vil. 

Denne setra finner du langs Fv 812.

Se mer info på fb sida deres HER

Men hva i alle dager holder disse to på med ?

Det er det visst en slektning av de som også lurer på….

Om du klikker i pila i bildet over, så får du se sjøl.

På film…

Spretne karer som leker seg.

De må jo fordrive tida med noe.

Mens de venter på at melkinga skal bli unnagjort…

Det er frodig og vakkert.

Særlig på takene der ikke geitene kommer til.

Det vises jo i områdene rundt at det beites….

Men de får da hjelp av mange sauer.

Men den diskusjonen skal ikke jeg gå inn på her…

Nå syns de her at jeg har glana nok…

Men jeg er sikker på at du er velkommen om du tar turen.

Kanskje det blir litt bukke lek for deg også…

Men vær litt obs på at det pågår en del veiarbeid.

Det er uansett lurt å ta det med ro langs veien.

Jeg lagde et litt humoristisk innlegg om “De fire Bekkene Bruse” i mai.

Det er hentet fra samme veien som til setra.

Men da så det sånn ut på setra….

Klikk og les HER – om du vil.

God tur og lykke til. 

10 kommentarer

Siste innlegg