Da fortsatte den underlige reisen…

Her kommer neste del av vår/min forunderlige reise som jeg begynte å skrive litt om for noen dager siden. Om du skulle ha lyst å få med deg begynnelsen, så kan du klikke HER.

Det er alltid lys i utgangen av de mørkeste tunneler. At det norske helsevesen er av ypperlig klasse, er det ingen tvil om. 

Men her er det ikke snakk om noen WalkOver. Her skal du ned på den ene benken etter den andre. Jeg ble hentet hit av en ung sykepleiestudent med klar beskjed om at nå var det barbering på gang.

Hun både pekte på kropp og plakater hvilke områder som skulle miste min mannlige hårprakt. Med ekstrem nøyaktighet utførte hun sine plikter til punkt og prikke. 

Når hun var ferdig, måtte hun hente en erfaren sykepleier for å få godkjent resultatet. Men når den erfarne sykepleier utbrøt:  “Hvilken side har du egentlig barbert….”, da må jeg si min manndoms stolthet fikk seg en knekk!

Men det gikk fort over når jeg kom meg inn i den vakre Sykehusdrakta. Her hersker intet kjønnsrollemønster i klesdrakta, den er lik for kvinner og menn, og fargene brukes om hverandre. 

Når det endelig roet seg litt, så ble det en matbit og masse drikke. Rene drikkepresset, for her skulle det presses inn minst en liter med saft i den lille skrotten min, Men det gikk da bra til slutt.

Men vindusplassen fikk jeg ikke. Der stod det en tom seng. Nå kan det jo sies mye om sykehusutbygginga i Bodø. Men rommene har blitt bra, med moderne senger og nedtrekkbare TV’er over hver seng. 

Dette er noe annet enn de små firkanta boksene høyt på veggen, slik det var for ikke så lenge siden. 

Men da var det kvelden, første natta på sykehuset. Hva som ventet neste dag, er en annen historie….

Men før det, så vil vi takke for utrolig flotte omtanker fra så mange.

Det er helt enormt hvor mange gode og flotte tanker og hilsner vi har fått i denne tiden. Tusen takk alle sammen. 

16 kommentarer
    1. Ja, jeg har gjort noen operasjoner jeg også. Og det var på en manne-avdeling.. De måtte låne rom der til min skjoldbruskkjertel-operasjon. Pysj med gylf 😀 De fikk ut hele skjoldbruskkjertelen, som KUNNE ha kreft, men det var det ikke viste det seg. Ønsker deg masse god bedring og at alt vil gå fint framover 🙂 klem

    2. Mye greier du skal igjennom nå..og jammen har du humoren og snerten på plass til tross for at det sikkert ikke er så lystbetont.. Men fin i «pysjamas» da og maten ser jo god ut .Klem 💗

    3. <3 litt av en reise. Tenker på deg! Men en ting er sikkert. Pyjamas var kul 🙂
      Og TV er viktig! Den gang jeg lå på sykehus i mange dager på grunn av bekkenbruddet. Så var det en TV på rommet. Og ho ene i senga (ikke meg) var vanskelig å forholde seg til. Skulle styre alle programmene….:)

    4. Uff. Sykehus er ikke det jeg liker best. Håper det går bra med deg, og at de tar godt vare på deg/dere. Det er nemlig ikke den følelsen jeg satt igjen med da dattera var syk. Men mulig Rikshospitalet har vokst seg for stort. Ikke vet jeg.

    5. Du gode min, nå må jeg hviske deg noe i øret, som fruen din vet!!! De som har lite hår på brystet, er gode elskere!” Så da vet du det! Knis. Ikke noe å bekymre seg over altså. Håper kvelden er god, og at du ikke har smerter. Klem fra oss.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg