Da var det gjort…

Det er alltid greit når noe er gjort.

I sommer føler vi at vi har grunn til å føle oss fornøyd.

Vi har vært litt sånn både høyt og lavt.

På vår egen tomt.

For å øke selvfølelsen og inntak av skryt,

kan du lese om våre andre “husprosjektet” i sommer :

Maling av hus

Renovering terrasse 

Med karmer og jord

Med stein og jord

Denne gangen var det garasjen sin tur.

Garasjen har sin historie.

Egentlig skulle det være et åpent rom til venstre.

Men det ble etterhvert stengt med dør.

Og en dør til, litt lengre til høyre.

To dører som aldri har blitt brukt.

I tillegg har det blitt lagret “ting&tang” mot veggen.

Det har satt sine spor over år….  

Les gjerne HER

Her rives det.

Gamle minner dukket opp fra byggingen. 

Men det er ikke bare å rive.

Her må det “lappes i” grunnmuren.

Det var “umulig” å få tak i panel med samme profil.

I alle fall på en normal måte.

Men det får bli som det blir.

På sørsiden, hadde vi ennå en dør.

Som heller aldri ble brukt.

For det hjørnet var perfekt for oppbevaring av ved.

Her er døra røsket ut, men dere skjønner “tegninga”.

Døra var fra hundgammel, så den var ikke spesielt vakker.

“Like gammel som meg liksom” 😀

Garasjeporten er helmanuell.

Den fikset jeg litt på i fjor, faktisk.

Det nærmer seg slutten……

FERDIG!

Det vil si, jeg må lappe i grunnmuren der døra var til neste år.

Jeg orket ikke stable unna 100 vedsekker.

Så tenk!

Nå drar jeg ut på nye veier.

DET blir spennende!

 

 

 

19 kommentarer

Siste innlegg