Den rosa måned…

Man har jo opplevd noen oktober måneder, men jeg har liksom aldri sett sånn rosa på den før i år. Enda min kjære har bursdag og vi har bryllupsdag i denne måneden. Og ikke har jeg hatt ambisjoner om å bli Rosablogger heller, men når noe fortjener å fremsnakkes, så gjør jeg det!

Men det er egentlig smart å dedikere en måned til saker som virkelig betyr noe. Her er en link til Rosa Sløyfe siden – klikk HER

Ære være alle de ildsjeler som står på for denne viktige saken. Jeg har bladd litt i mine bilder og satt sammen noen under som kanskje passer i denne anledningen. 

I et rosa nett fanges tanken inn.

Det er ikke lett når den våkner i sinn.

Tanker kan farges i farger så mange.

La omtankens dager bli mange og lange. 

De slynger seg rundt som armer som klemmer.

Som manende ord med omtankens stemmer.

Gjør som de sier i bilder og ord.

Det er mange skjebner på denne jord.  

Den rosa sløyfe, symbolets makt.

Du ser den så ofte, så ta den i akt.

Et enkelt symbol uten prangende prakt.

Minner deg på om å være på vakt. 

Hva har vel dette med saken å gjøre ?

Selv i tomme tønner skal du ropet høre.

Dette viser det friske og sunne.

Det vi for alle vil dele og unne. 

 

Et lys vi tenner, for alle vi kjenner.

For mine og dine og alles venner.

En varme som gløder fra hjerte og sinn.

Som skinner og slipper omtanken inn. 

 

#rosasløyfe #oktober #kreftsaken #killthecancer #omtanke 

12 kommentarer

Siste innlegg