Det blir nok Jul i år også……

Dette skrev jeg i 2017.

Da hadde vi ikke hørt om Korona.

Deler det på nytt – en smule omskrevet.

Jeg håper det kan være like aktuelt i år også.

**********

Nå er det advent, det er det ingen som helst tvil om.

En hektisk tid for mange på så forskjellige måter.

Ikke minst i “handelsbransjen” – og kanskje særlig med tanke på barn.

Vi gamlinger er jo i gang med 4. generasjon.

Det har det blitt “noen runder” gjennom årene.

Men ikke alltid i så flotte butikker som dette.

Men vi vet å bli sjarmert når vi ser noe vakkert.

Særlig når det dufter av høy på lang vei… 

Det frister til de grader å slenge seg ned å gromkose seg…

Jeg måtte få “Sentrums Sjefen” – han Asbjørn til å teste ut.

Han ser jo ut til å stortrives på reinskinnet.

Det var nesten som nissene på bordet ved siden av ble en smule sjalu.

Med gode tanker og ønsker om en vakker adventstid.

 

Ord og bilder Jan Håkonsen/Dedicat

14 kommentarer
    1. Lite visste vi i 2017, og bra var det – for da hadde vi gruet oss. Koselige minner dette. 💜Var dere på vei til å bli oldeforeldre i 2017 eller er det nå?(4. generasjon). Håper advent i 2021 er annerledes enn i år, sjøl om vi ikke nødvendigvis vil tilbake til det samme. Jeg håper at vi drar litt lærdom av det som skjer nå. Kanskje vi bare har godt av å endre litt på måten vi har levd på? Vi har jo blitt vant til overflod og å forbruke mer enn det som sunt er.

      1. Vi ble oldeforeldre tidlig 17 mai i 2015, jeg fikk telefon klokka sju på morningen når jeg sto i en stige oppetter en flaggstang i sentrum og skulle heise flagg på Nasjonaldagen. Så det ble perfekt timing. Den karen begynte på skola i høst… nr 2 kom nå i vår 😀 Hei hvor det går….. 😀

        1. Ja, det får’n si! Litt av et år å bli født i. Mitt første barnebarn kom jo i høst. Skal jeg ha sjans til å rekke å bli oldemor, så kan ikke barnebarnet vente til hun er langt over 30 med å få unger! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg