Det er en bragd og være Brage i Saltdal…

Det er ikke tvil om at det er delte meninger om oppdretts næringa.

La det heller ikke være noen tvil om, at uten at noen satser, blir det ingen utvikling.

Uten utvikling, blir det stagnasjon.

 “BRAGE” står for klok og veltalende.

Beslektet med en BRAGD.

Jeg har påstått at de lokale lakseoppdrettere, står i døra mot Fremtiden.

Da trodde jeg ikke våre folkevalgte vil stenge den døra!

Nå har flertallet i Kommunestyret avslått søknad om overgang til Økologisk drift for Edelfarm.

Det er litt av en BRAGD!

Index Nordland forteller om hvordan utviklingen er i fylket vårt…

Jeg skal ikke dra sammenligninger for langt.

Men bare minne om utviklingen i Rana samfunnet!

Fra “Rødrøyken” innhyllet hele samfunnet, til det samfunnet det er i dag.

Det er litt av en BRAGD.

Ikke minst alt det positive på og utenfor Helgelandskysten.

Relatert til Olje&Gass

Det er også en BRAGD.

Jeg skal vokte meg vel for å nevne LoVe…..

I går deltok jeg på et Webinar på nettet.

“Olje- og Gassklynge Helgeland”.

De har utrolig spenstige planer.

Som sikkert kan holde Utviklings motstanderne i ånde fremover.

Nå ser jeg ikke for meg sånne anlegg i Skjerstadfjorden.

Men det er snakk om UTVIKLING!

Utvikling av Havrommet!

Vær klar over dette er det viktigste markedet for vår egen hjørnestensbedrift Nexans.

Det gjelder både Olje&Gass, Oppdretts næringa og de kommende Havind prosjektene. 

Saltdal er jo viden kjent for sine tradisjoner innen båtbygging.

Det var i sin tid en BRAGD!

Er det tilbake til den tiden våre folkevalgte vil?

Da bør de si det høyt!

Det kan hende noen vil feire det med Hornmusikk og flagg. 

Dessverre virker det som at all Næringsutvikling i dag skjer på tross av politisk tilrettelegging.

Ikke på grunn av.

Jeg ønsker Edelfarm, Wenberg og hele Salten Aqua lykke til i fremtiden.

Og jeg mener det. 

Det er en BRAGD dere utfører.

På tross av Saltdal Kommunestyre!

 

#edelfarm #wenberg #saltenaqua #oppdrettesnæring #steinsvik #skjerstadfjorden #fauskekommune #saltdalkommune #aquakultur #bodønu #saltenposten #an #laks 

6 kommentarer
    1. Jeg syns du kunne skrevet flertallet i Saltdal kommunestyre, eller SP, Saltdallista med støtte fra Rødt. Dette slik at folk får se hvem som er i mot næringsutvikling i Saltdal.

      1. Var det jeg skulle. Men jeg endret ganske kjapt på teksten over innlegget på fb sidene. Problemet med å endre på selve bloggen, er at det ikke kommer frem. såfremt ikke folk logger seg ut av fb og inn på nytt..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg