Det finnes så mange kvinner..

Studerer man Bloggtoppen, så er det ikke tvil om at der finnes det mange kvinner. Men om det har en sammenheng med teksten i dette innlegget, er jeg mer i tvil om 😀 Men den teksten dukket opp i sakene etter min kjære mor. Hun vare en vakker, kjærlig og flott kvinne. 

Dette er såvisst ikke noen statue av min mor, men et symbol på “Kvinnen”. Da drister jeg meg å kopiere inn den teksten jeg fant.

 

Det finners så mange slags kvinner – av Ingvald Amundsen.

Det er et faktum at helt fra Evas dager, så har ikke kvinnen vært noen enkel skapning å bli klok på.  For tenker man etter, så finnes det så mange typer kvinner. Men her skal det nevnes bare noen få:

  • Den tynne kvinne og den trinne kvinne
  • Og kyss meg lett på kinnet kvinne
  • Den varme og den svært så ømme kvinne
  • Og skal vi sammen rømme kvinne
  • Den late og den flate kvinne
  • Og hun som går på gata kvinne
  • Hun med nordlyset i håret kvinne
  • Hun som heller salt i såret kvinne
  • Den snille og den god kvinne
  • Hun som rister lett på hodet kvinne
  • Hun med fregner på sin nese kvinne
  • Hun som ikke kan for hun skal lese kvinne
  • Den rike og den pompøse kvinne
  • Den mer rigorøse kvinne
  • Den morsomme og den lette kvinne
  • Den fullstendig korka tette kvinne
  • Den tungt religiøse kvinne
  • Og selvfølgelig den løse kvinne
  • Den høyt sofistikerte kvinne
  • Den mer indignerte kvinne
  • Den sjarmerende og sjenerte kvinne
  • Den lettere frustrerte kvinne
  • Den trygge og den nære kvinne
  • Hun som tenker på sin ære kvinne
  • Hun som lukter løk i håret kvinne
  • Den som feller lett en tåre kvinne
  • Hun som fanger deg i nettet kvinne
  • Hun som sikkert er den rette kvinne….

Og alle de vakre fra sin ungdoms lyse kår.

Til de sitter i en gyngestol med søvbestenket hår.

Og smiler av erobringer i hin forgagne år.

For alle har de fristet litt, med frukter fra sitt tre.

Legg deg disse ord på minnet, og gå ut så skal du se.

 

8 kommentarer

Siste innlegg