Det var en gang….

Livet har sine mange sider, men bare en begynnelse og en slutt.

Her var min begynnelse.

En iskald januardag i 1948, ble jeg født her, men da med vegger og tak rundt.

Nå er dette snart en saga blott.

Men sånn er det bare. 

Men jeg rakk å flytte et par ganger før jeg begynte på skolen.

Det er ikke alle barndommens venner som er like nære som den gang.

Noen er borte, dessverre.

Men også det hører med til livets gang.

 

Noen ble borte før jeg rakk å treffe de.

Som min bestefar og bestemor på pappa sin side.

De gikk bort så alt for tidlig.

Det er kanskje en av årsakene til at det ikke har vært så nær familiekontakt på den siden.

Men vi fant graven for noen dager siden.

Og “vi” – det var min kjære søster, hennes eldste datter og mitt søskenbarn på mamma sin side.

Og ikke minst min kjære kone. 

Det er vakkert der . i Elias Blix sitt rike.

På Sandhornøya hvor min kjære far trådde sine barnesko-

Men slik begynner alle eventyr, og fortellinger om levde liv –

“Det var en gang”.

Kanskje vi tenker for lite over det – mens vi ennå lever!

Det er intet som varer evig, men minnene kan ingen ta fra oss. 

 

Tekst og bilder: Jan E Håkonsen/Dedicat

10 kommentarer

Siste innlegg