Du kan finne mange flotte steder i Lofoten….

Her kommer en liten reprise med et tips om du har tenkt deg til Lofoten.

 

Vi har jo vært  i Lofoten omtrent hver sommer de siste årene. Men det er først i de siste år at vi virkelig har kjørt rundt omkring og funnet nye steder å se på. For noen år siden, havnet vi på et sted som heter Nesland, og der var det “Nesland dager”.


Ja nå er altså ikke dette leder av arrangementskomiteen, men det gjør seg så innmari godt med et sånt bilde i innledningen 😀 og dessuten var det veldig relevant. 

Nesland dagene har litt fokus på gamle ting og tang. Som for eksempel klesdrakter. Normalt så er man uheldig om hodet kuttes av folk på bilder. Men dette er bevisst, siden jeg ikke har godkjenning fra noen om å legge ut bilde av de. 

Men det er jo også mye gammelt utstyr som er funnet frem for anledningen.

Det var en artig opplevelse at vi traff på en kar hjemmefra som reiser rundt og holder foredrag om gamle båter. Dessverre døde han for noen år siden. men jeg fant litt info om han HER

 

Vi traff også på Jekta Brødrene som ble bygget hjemme på Rognan. Jeg anbefaler alle å åpne linken under og se på bygginga av Jekta,

Du kan se en del av byggeprosessen  HER 

Jaggu var det en god del “Vikinger” som hadde slått leir oppe i bakken.

 


Men det var jo mer moderne aktiviteter også, ikke minst kunst galleri. Men kunstneren ville helst ikke ha så mye fotografering der inne, men jeg fikk ta et oversiktsbilde.

Det er jo mye kunst i gamle bygninger også, så jeg tar med et knippe av de som lå ganske så tett rundt om dette stedet.



Det var mye mer å se. Dette er jo ikke et sted som ligger langs allfarvei. Det er jo nesten en overdrivelse å si at det går vei dit i det hele tatt. 

Håper noen har glede av mine bilder. og turer rundt om i vakre Lofoten 🙂 

5 kommentarer
    1. Det er jammen flott i Lofoten, noe jeg kun har fått med meg via bilder… En av storebrødrene mine sverger til Lofoten, og reiser dit hver sommer. Han og svigerinnen elsker stedet, og får ikke nok av det 😍

    2. Herlig tur dit ja. Flotte bilder. Jeg også har vært i Lofoten og innom et Galleri.. Kanskje det var det 😲🍒husker ikke navnet.. Men lå lissom i et hjørne.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg