En alminnelig dag, eller hva?

Hva veier mest i hverdagen?

Av blomster eller velkommen? 

Et håpløst spørsmål.

Selvfølgelig.

Men når motivet over dukket opp rett fremfor meg…

Så ble det bare sånn. 

Men dagen min startet mye tidligere.

Før klokka 08.00 satt jeg på en stol her.

Lydig og stille ventet jeg på at tannlegen skulle ønske meg velkommen.

Helt uten blomster selvfølgelig.

Men det ble en hyggelig stund likevel.

Tro du meg. 

Litt lenger ut på dagen satt jeg på en annen stol.

I første etasje i samme bygget.

Artig å legge merke til vakre motiver, som dukker opp helt av seg selv.

Jeg skal ikke skryte på meg en praktfull hårmanke.

Men min kjære ordner time hos meg på Ophuz…

…når bustene ikke lenger er på bølgelengde. 

Det er alltid hyggelig å være hos frisøren.

Når skolten gråner på sitt meste, finnes det fargerike motiver der.

Legger du merke til sånne…?

Ikke akkurat noe jeg har bruk for.

Ikke disse heller, for den delen. Fargerike pigger. Det trenger ikke være blomster for å skape glede. Noe må man jo bruke øynene til, mens man venter. 

Eller hva med pigger med lys?

Kanskje er det lys i sikte for oss alle.

I denne Pandemi tida.

Lys uten pigger.

Det skjer i alle fall litt av hvert i bygda mi.

Du kan lese litt HER (om du klikker på den blå da…)

Der jeg satt og lurte på hva som veier mest av blomster og et velkommen…

Der har det vært stor byggeaktivitet i lange tider.

Hvis du klikke på den blå HER-linken over, så så du noe av det.

Ennå er et av lokalene i bygget “snekkerverksted”.

Det var faktisk mer lokale i det bygget enn jeg ante.

På bildet over har det bare vært en tom vegg så lenge jeg kan huske.

Men nå åpenbarte denne frisørsalongen seg…

De hadde holdt til litt lenger borti gangen.

Der har vår nyetablerte restaurant Hongri overtatt lokalene og utvider.

De utvider ikke bare innendørs.

Her gjøres det klart for sommerens nye muligheter.

Sikkert med både “Velkommen&Blomster”.

Men nå måtte jeg hjem, til et av vinter&vårens engasjement.

Velferdsteknologi og Webinar.

Det skjer mye spennende.

Vi håper jo å leve lengst mulig, og best mulig.

Hjemme.

Håper du har fine dager på ditt sted.

Hvor nå det måtte være.

Tekst og bilder: Jan E Håkonsen/Dedicat

#ophuz #bevito #hongri #slipen #slip1 #tannloftet #rognan #saltdalkommune #hverdagenforalle

18 kommentarer
    1. Der fikk du gjort unna noen “nødvendigheter” – og fikk noen kule bilder samtidig! Så gøy at det skjer noe – og at det kommer noe nytt i senteret! Spennende webinar da! Du får jammen med deg mye! Klemmer <3

    2. godt å få ordna både hår og tenner ,og jeg legger vist merke yil tingene rundt meg når jeg sitter der ja :=) kjekt att det skjer ting i bygda ,det gir håp om mer liv i fremtiden :=) og ellers liker jeg både blomster og velkommen

    3. Vi håper på å leve lengst og best mulig <3

      Og når man sitter på et venterom er det hyggelig å føle seg velkommen…. at det er innbydende med et skilt eller blomster og en lun atmosfære…
      Tannlegen….. jeg har ikke fått innkalling ennå… og de sier at dette med innkalling 1 gang i året er ganske så forsinket pga COVID…. så da venter jeg da….

      Lag dere en god dag! klem

      1. Det gjør vi såvisst 🙂 Tannleger tar jo en del ekstra forhåndsregler, og det forsinker nok. Her slipper vi ikke inn på venterommet, eller dvs de har flyttet stoler ut på gangen, og kommer og henter oss der… 😀 Lykke til med din venting på time, Nyt dagen,, klem 🙂

    4. hehehe venting og venting…. tannlegeskrekk!!! Men jeg vil jo holde de ved like og er litt slik avhengig av innkallingen for å få gjort det 😀
      Nyt dagen dere også 😀

      1. Aha, det er du ikke alene om. Skjønt jeg har ikke hatt det siden guttedagene. Da var tannlegen alles mareritt. Og det var faktisk faren til Trygve Hoff, som bl.a. har skrever NordNorsk Julesalme. dessverre var tannstellet alt annet enn godt på den tiden. 🙂 Lykke til når stunden er der 🙂

    5. Jeg venter på venterommet hos tannlegen, men man blir sjekket ved inngangen. Vært to ganger i år og skal i juni. Men der er de vaksinert. Jeg har fått første dose, og andre dose 18 mai. Da blir det vel ekstra velkomst.ha,ha. I dag blir det frisør og fruen her gleder seg. Flotte bilder du har tatt. Ha en fin dag.

      1. Så bra, det er litt forskjellig rundt omkring. Vi får vår andre dose den 2 juni, så da får vi kanskje beveget oss litt mer 🙂 Håper fruen ble fornøyd hos frisøren, og nyt vårdager der du bor 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg