En kunstner har forlatt oss

I dag kom den triste nyheten om at Terje Nilsen har gått bort. En markant person i kulturlivet i nord og ellers. Tusen takk for alt du har lagt igjen nære og kjære sanger, som vil leve til evig tid.

 

Med all respekt for alle, så måtte jeg skrive noen ord for meg selv. 

 

Bildan rak gjænnom ørvåkne aua.

De sildra og rann gjænnom hjærte og sjæl.

Klæmte sæ sammen som søkkvåte saua.

Og varma kvært ord tell sanga så nær.

 

Vi kjenne lukta, vi kjenne vinda.

Vi kjenne kvær stein dær vi snubla og dætt.

Vi aner ei lysning dær bakom grinda.

Vi føle at alt e’ sant og så rætt.

 

No har du ankra, og lagt inn åra.

Mæn ordann du farga me’ tona en gang.

Træff oss i hjærte med smil og me’ tåra.

Leve’ førr evig i kvær einaste sang.  

 

 

Tusen takk Terje for musikken!

8 kommentarer
    1. Leit det, han har/hadde fine sanger og flott stemme..ellers kjente ikke jeg så mye til artisten ! Flott tekst du har laget ..har du noen ganger fått melodi til det du skriver..husker ikke om du har nevnt noe om det.. kunne jo synges av koret det her.. :))

      1. Han var en spesiell mann som nok kunne blitt mye mer kjent enn han ble om han hadde satset og villet. 🙂 Musikk til ?, nei det har aldri blitt gjort 🙂

    2. SÅ fint dikt 🙂 Enig med Annebe, du burde lage musikk til Kanskje synge litt selv? 🙂 Så du har byttet header, tøft 🙂 Det i treet er så morsomt 🙂

    3. Tusen takk 😀 Noen komponist blir jeg aldri 😀 og ikke noen solosanger. Måtte prøve å få bort det bildet jeg hadde først som header, og i går klarte jeg det . og da måtte jeg bli litt ”høy” 😀 😀 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg