En liten bytur i førjulskaoset…

En nødvendig førjulstur til Bodø, inneholder også en svipp innom City Nord.

Ikke av nødvendighet, men mest for å slå ihjel litt tid mellom de nødvendige ærend.

Men stjerna lyser for alle, uansett hva de har på programmet. 

I disse tider. så blir det noen Bodø turer. I “våre hoder”, så er det en liten svipptur, de 9 milene det er til Bodø.  Men det tar sin tid, når man skal innom Sykehuset, Blatchford og selvfølgelig – City Nord. Denne nissen på City Nord så vel fornøyd ut, og betydelig mer avslappet enn mange av de menneskene som strømmet forbi…. 

I disse miljøfokuserte tider, så kan man jo lure på om alle syns at slike skapninger er like vakre? Jeg kunne i alle fall klart meg uten. 

Juleforberedelsene skal jo ha hjerte for alt og alle. Og det kan blomserdekoratører mye om. Men jeg må bare innrømme at det svir ennå i mitt hjerte, at våre fylkespolitikere la ned Blomsterdekoratørlinja på vår kjære Saltdal Videregående skole. Og til og med fortsatte nedskjæringa i år. 

En god kopp kaffe og en søtsak, kurerer neppe all “gruffen” over sentraliseringsvinden som strømmer over landet. Men det smaker godt, og da får man nøye seg med det.

Klarer ikke duften av kaffe det, så finnes det andre “Duftekanaler”, bare klikk deg inn over… 

I  mens danser velkledde jenter rundt Juletreet. Nesten beundringsverdig å klare å ta bilder uten å få med en masse mennesker som haster fra butikk til butikk. 

Til og med finurlig “plastic made” lekeapparater står tomme. Men jeg klarte å la være å falle for fristelsen til å prøve den ut. 

Da var det antagelig mye smartere å få seg litt mer næring, før neste etappe 😀 Kremet blomkålsuppe på Mon Ami er slett ikke å forakte. Jaggu klarte vi å snike oss til et bord også. 

Jeg måtte nesten smile, men denne karen på Blatchford, så en smule forkommen ut 😀 Men det hadde helt sikkert ikke med stedet eller ansatte. Det er alltid trivelig å være innom der, selv om jeg stort sett bare drikker kaffe og knipser litt i hytt og pine når jeg er der. 

Vi har en Singer tråsymaskin på loftet. Denne står på Blatchford og nissene rundt den så betydelig mer engasjerte ut. 

Da runder jeg av denne førjulsturen med en svipp innom Bofisk. Blir ikke så mange blogginnlegg i denne tida, men det blir ikke helt fritt. Men SÅ stor i kjeften som denne karen, håper jeg ikke at jeg blir.

 

Ha en vakker innspurt mot Julehøytiden, hvor du enn er i denne verden. 

#citynord #blatchford #bofisk #handletur #godjul

6 kommentarer

Siste innlegg