En slags Julegave…

Salten Bredbånd, basert på fiberkabel, ble etablert i 2002.

Her i Indre Salten.

Vi var blant de første som fikk gleden av å koble oss til.

Det var kraftselskapene i regionen som stod i spissen for denne utviklingen.

I dag heter selskapet Signal Bredbånd, og er partner med Altibox.

Rett før jul kom det pakke i posten.

En slags Julegave.

Skjønt jeg regner med vi har betalt for den.

På en eller annen måte.

Men artig uansett…. å få pakke i posten.

Ubedt liksom.

Riktignok med litt varsel på forhånd.

Ny dekoder og nye muligheter.

Du verden hva en gammel skrott har fått oppleve av utvikling.

Det er nesten helt utrolig.

Det er nok mange unge som ikke helt kan forestille seg en tid uten så mye som en TV.

Ikke en gang tilgang telefon i huset. 

Men du verden hva man har fått lære seg.

Her er det bare å klikke i vei….

Man har ikke før fått koblet til dekoderen, så tikker det inn en tekstmelding. 

Snakk om at man er observert….. 

Men du verden, så lenge man klarer å henge med, gråter ikke jeg. 

Mens madammen finner ut av alle nye funksjoner på Remoten……

Ja da setter gamlingen i gang med å skrive noen Julekort.

På den eldgamle måten.

Snakk om kontraster.

Er det ikke artig…. ?

Jeg bare spør…. 

#signalbredband #altibox #dragefossen #bredband #fiberoptikk

10 kommentarer
    1. Kontraster er bra.. noe moderne og noen gamle tradisjoner.. Skriver ikke julekort lenger ..men fikk et i posten av ei jeg gikke på folkehøyskole med..det var jo hyggelig <3 Har jo noe bredbånd eller kabelgreier vi også.. Men jeg bare ser ..gutta ordner med innstalleringer og sånt… Fin romjul videre <3

    2. Hehe, ja man kan få hodepine av mindre. En rivende utvikling har det virkelig vært. Jeg husker at mine foreldre ofte var først ute med nyvinninger. Vi hadde TV når ikke andre hadde det, og farge TV når den kom. Og telefon var vi også tidlig ute med, hvor naboer kom på besøk for å låne telefonen ved behov. Så kom jo video, mobiltelefon og data. Joda….like tidlige var vi da. Tror min pappa hadde forkjærlighet for teknologi og utvikling. Jeg husker noen diskusjoner, hvor min mamma lurte på om dette virkelig var noe vi hadde behov for? Og så endte det jo opp med at hun også ble forelsket i disse unødvendighetene 😉
      Kos dere masse med det nye, og fortsatt god Romjul 🙂

      1. Sånn har det sikkert vært for mange.. og takk og pris for de som ikke prøvde å styre unna alt. De har nok slitt mer etterhvert som raset av teknologi kom for fullt 🙂 Takk det samme til deg 😀

    3. Mange kontraster for tida…. mye nytt og fancy – og heldigvis kan vi fortsatt sende julekort på gamlemåten! O lykke….. (og takk for julekortet, forresten)! Gode klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg