Endelig liv på kaia…

Det er ikke så veldig lenge siden tredje byggetrinn på kommunens eminente Indutstrikai ble ferdig. Men i de siste så har det ikke vært noen båter innom. De store fiberoptiske sjøkabel prosjektene fra Nexans, er ikke så enkle å få på plass sånn rett etter hverandre. 

Det er ei nydelig kai, og enormt med lagringsplass. 

I dag når vi kom kjørende fra Fauske så øynet jeg noe borte ved kaia…. Jeg måtte bare svinge nedom og se…  DER var det jo en båt, og slett ikke noen norsk.

Full aktivitet var det også, og det så veldig spennende ut. Men jeg klarte jo å styre min nysgjerrighet.  Jeg vet jo så godt som noen, at når slik aktivitet er på gang, så trår alle internasjonale ISPS regler i funksjon.

Som dere skjønner, så banker industrihjertet mitt en smule raskere ved syn som dette.  Men jeg klarte ikke smelte snøen i fjellveggen rett ovenfor kaia, bare nesten 😀  Du skjønner det sikkert mer, om du tar en titt på et annet, av mange innlegg jeg har skrevet om Nexans. Det er bare å klikk HER – så kommer du rett inn. 

Lykke til videre. 

 

#rognanindustrikai #nordlandfylke #nfk #nexans #fiberkabel #fiberoptikk #teknologi

4 kommentarer
      1. Ja det er vel betydelig mere trafikk over kaia “de” enn her. Men uten denne kaia, så spørs det om det hadde vært liv i fabrikken der jeg jobba 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg