Et tegn på sommer

Jeg husker innmari godt når det kom “Cirkus til stedet”. De første årene da jeg var unge, var det Cisrkus Løwe som kom, til og med med båt. Det er det kanskje ikke så mange som husker? Så overtok Arnardo, og var fast på vårt lille sted i alle de årene gamle Arnardo var sjef.

Men i dag er det Angora som er her. De kommer jo også landeveien, og jeg tror det meste var på plass. Det beste av biler var på plass, men på baksiden.

Jeg tok ikke sjansen på å snike meg inn mellom sperringer. Man er liksom ikke like snar å springe som man var…. Men alt virker såååå mye mindre 😀 Blir ikke noen tur på Cirkus for oss i dag, men håper alle som tar turen blir fornøyd.

 

Denne helga er det jo miniputt turnering i fotball her på stedet. Med rekordmange lag påmeldt. Men det kommer jeg tilbake til i morgen. Men du kan ta en titt innom fotballklubben sin fb side – klikk HER 

9 kommentarer
    1. Jeg husker godt Arnardo, og Merano fartet rundt her. Jeg var EN gang på sirkus som voksen, da jeg var 25 tror jeg, mamma og jeg tenkte å prøve en gang som voksne. Snakk om nedtur 😀 SÅ smått og puslete. Husker jo alt som MYE større 😀

    2. Barndommens sirkusopplevelse er borte. Både fordi det er mange dyr og kunster som ikke finnes lenger, og fordi det nå finnes så mye annet spektakulært innenfor rekkevidde. Men barndommens sirkusminner er gode som gull, og det var så klart høyedpunktet når Arnardo kom til bygda 🙂

    3. Jeg har vært på cirkus to ganger i mitt liv- en gang når jeg var typ 7 år, eller noe sånt. Da hadde de elefanter på cirkuset (det var før jeg skjønte noe av dyreplageri og sånt). Da satt jeg på første rad og elefanten stoppet rett der jeg satt, men jeg tok aldri på den. Andre gangen var når jeg var rundt 12 år, da hadde de mer, eller mindre sluttet med dyr på cirkus. Var noen hester og hunder der, men ikke stort mer enn det.

      Jeg likte i grunn aldri cirkus, så det blei med de to gangene. Men jeg er glad for at cirkus nå ikke lenger har elefanter og dyr generelt, men holder seg til klovner og akrobater og jeg veit ikke alt de kalles 🙂 Jeg kommer nok aldri til å dra på cirkus igjen heller 🙂

    4. Var ikke mye vi var på sirkus når vi var unger. Men vi var å hjalp til og lempet og bar når de satte opp telt og rigget til. Det var spenning nok, og økonomien hjemme ga nok ikke rom for billetter til fire unger. Men noen ganger så fikk vi den opplevelsen. Sist gang var med eldste barnebarnet her, men når elefantene kom inn, så ble han fullstendig tett av allergi, så vi måtte bare rømme teltet og dra hjem 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg