Fargerike Frodith….

Jeg har alltid satt pris på, og prøvd å henge med på Frodith sine sprell.

Vi ble invitert til å bidra med bilder til farger.

Bare klikk inn og se hva hun satte i gang.

Klikk HER.

Men denne gangen måtte jeg si nei, siden vi skulle reise bort i konfirmasjon.

Siden værgudene var rebelske, valgte vi å ta med bilen på Hurtigruta.

Fra Bodø til Trondheim.

Der fikk vi halvannet døgn, i perfekte og avslappende omgivelser.

På bildet over ser vi MS Vesterålen legge til kai i Bodø kl. 02.30 på natta.

Dagen etter oppdaget jeg dette kunstverket i en trappeoppgang.

Da slo det meg: …. “Dette er jo perfekt til Frodith sin farge utfordring…”

Kunstverket er laget av denne kunstneren, se over.

“Som tenkt så gjort”.

I søndagens stillhet, satte jeg med ned på hotellrommet i Lillestrøm.

Tittet på bildet og Frodiths utfordring:

Bilder til fargene, Grønn-Rosa-Turkis-Gul-Blå-Oransje-Lilla.

Da. tenner jeg et lys og håper min løsning på utfordringen blir godkjent.

 

Taktstokken svinges med kraft og med ynde.

Med pensel og farge må alle bli med.

“Lure seg unna” – det blir som å synde.

Når Frodith tar tak, må det hende og skje:

*********

Grønn som det grønne, når våren trer frem.

Rosa som kinn, i en flørtende klem.

Turkis som et barn, mellom grønne og blå.

Gul som den solen vi venter sånn på.

Blå som “vår himmel” for alle på jord.

Oransje som de roser som pynter ditt bord.

Lilla som syn av syrinenes prakt.

Da nådde jeg frem til det siste akt. 

 

Bilder og ord: Jan E Håkonsen/Dedicat.

19 kommentarer

Siste innlegg