For kropp og sjel..

Når kroppen har hatt seg en nedtur, så er det kanskje på tide å tenke på den sangen man lærte en gang på skolen: “Løft ditt hode du raske gutt….” Så her sitter jeg og titter inn mot svette og ømme muskler…. 

Vi har  to flotte treningsstudioer her på det lille stedet. Men i enkelte situasjoner så er det greit med kyndig veiledning. Og det får du her på Fysioterapien på Helsesentret. Godt humør og masse glede, det hører med og er god medisin. 

Dette bildet på den ene veggen, illustrerer meget godt… nesten perfekt!

Det er ingen tvil om at sangen, og særlig korsangen er så utrolig bra som helsebringende tiltak. Om du ikke tror på det, så ta kontakt med et kor der du bor. 🙂 Jeg har aldri vært noen stor sanger og kommer aldri til å bli det heller, men det å være i et Kor fellesskap gir så utrolig mye. 

Akkurat nå er jeg på tur til Årsmøtehelg i Norges Korforbund Salten.

Der blir det litt kursing, litt sosialt og årsmøte med oppsummering  og fremtidsplanser.

Har du lyst å begynne i kor, så er du hjertelig velkommen. 

#korsalten #norgeskorforbund #sanghelelivet #treningforkroppogsjel

14 kommentarer
    1. Det høres unektelig gøy ut med kor. I litt “friske” stunder kunne jeg jammen hatt lyst. Men det er nok en type trening som ville tatt for mye på denne kroppen her. Jeg gikk i kor som barn, og glemmer det aldri. Det kan jo hende jeg prøver meg en gang. Men det får være i fremtiden når helsa er litt mer jevn og til å stole på.
      Gøy å lese om dine korerfaringer da, alltid kjekt å sitte å være litt misunnelig 😉 på en god måte.
      Kos deg masse videre med kor og alt det kjekke 💙

    2. Så sant, så sant, begge deler. Fysikken, få kroppen i bevegelse, er så bra. Og korsang, synge sammen med mange, få pusten til å hjelpe stemmen ut. Jeg vet det, og er fryktelig enig, men er dårlig på utførelsen. Men du fikk tankene mine i gang….at ja, kanskje…
      Riktig god helg med mye sang og et godt årsmøte :).

    3. Kjempeflink du er til å trene da!

      Akkurat nå går jeg rundt og er småsnufsen med litt forkjølelse. Fysioterapeuten sa at da måtte man ikke presse kroppen, men ha lett trening. Bedre å trene litt enn for tungt da.

      Hos oss i Norges Korforbund Sør-Trøndelag var det Årsmøte for to uker siden. Selv gleder jeg meg til juni, for da skal vi arrangere landsfestival i Trondheim (for hele Koraliansen), og det kommer over 1200 korsangere til byen 🙂 Koret vårt skal være med på det 🙂

      Ønsker deg en kjempefin lørdagskveld <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Så bra 😀 Ja vi har snakket om Landsstevnet i Trondheim, men det blir ikke noe av det denne gangen, var med i Svolvær for tre år siden. Vi skal antagelig arrangere stevne selv på Rognan i 2021,, i september 😀 Lykke til med alle forberedelser og riktig god søndag <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg