Gamle gubben som strikkeblogger…

Se bare her…!

Sikkert minst like pålitelig som YR !

Da må man bare ta sjansen…

For et fargesprakende syn !

Og det er bare begynnelsen!

Man får jo lyst til å omfavne hele reolen…

Det går visst ikke bare i  pinner og garn… 

Egne krus også.

Du verden,,, så bra!

Det er vel juks og kjøpe ferdig…

Og skryte på seg timer med klirrende pinner.

Eller hva ?

Neida, jeg skal ikke slenge ut flere “løse tråder”.

Jeg har ikke begynt å strikke.

Ikke ennå i alle fall.

Men denne butikken på Leknes fascinerte meg !

Ta en titt på faceboksida deres… klikk HER

Dette tror jeg faktisk på.

Jeg har sett strikkere som reker opp flere timers arbeid.

Til og med uten å hyle i harme !

Men du allmektige for et mangfold i nøster.

Dette er bare bittelitt av vegger og kriker og kroker…

Så smekkfulle at Regnbuen ville rødmet av ærefrykt…

Ja hva skal man si… ?

Men det skal vel være litt galskap i enhver hobby.

Det er i alle fall få hobbyer hvor det er rett med både vrangt og rett.

Her blir man ikke trådlaus.

Det er i alle fall sikkert.

Gode råd får du også.

Det observerte jeg på den lille stunden jeg var innom.

Og slett ikke bare om strikking.

Men om et imponerende mangfold i Skaperglede. 

Det må bare være en fryd og en glede å være innom.

For de som lever og ånder for skaperglede av denne type.

Ja for meg også!

Som kun har prøvd meg på noen få masker i sin tid.

Jeg blir aldri noen strikkedronning.

Ikke konge heller for den del.

Og neppe noen topp blogger innen strikking.

Men jeg vet at strikking skaper fellesskap.

Det gjør faktisk blogging også. 

I alle fall for noen av oss.

Som fryder oss når vi en eller annen gang smetter innom Topp 100.

Eller ser andre der som vi “kjenner”.

Selv om jeg ikke blir noen stor strikker…

…så skaper Grete glede.

Jeg fryder meg når jeg ser sånne butikker som står på egne bein. 

Om du elsker sånt håndarbeid, er jeg sikker på du ville gledet deg også.

Og kanskje endt opp med en pose eller to fulle….

Av Skaperglede!

Takk for meg.

#greteshandarbeid #strikking #handarbeid #hobby #skaperverk #skaperglede

10 kommentarer
    1. Sånne butikker er faktisk helt spesielt 🙂 Man føler man er i en godtebutikk 😀 SÅ herlig innlegg! Du må nok begynne å strikke bittelitt 🙂

    2. Et suuupert innlegg, Jan! Jeg er ikke så strikkegal sjøl – blir sjelden ferdig med det jeg begynner på… men prinsessa her er dreven – og strikker MYE! Kos med hobbyer – jeg har bloggen, den er jeg mer enn middels opptatt av! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg