Helgomaten

Så var det helg. Valgkampen stilner av rundt omkring i det ganske land. At engasjement og kreative initiativ virker, har de bevist på Helgeland. Bunadsgeriljaens ring om Nesna og Sandnessjøen, har nesten klart å konkurrere med Bompenger i rikspolitikernes valgkampdueller. Standhaftige som vårt eget Storflåg, har de gått fra barrikade til barrikade. 

Nå er det bare å få avgitt sin stemme, på søndag eller selve valgdagen på mandag! Før man setter seg i Gapahuken, eller i godstolen for å følge med når Valgresultatene tikker inn. 

Jeg skal ikke kommentere den lokale valgkampen, eller valgløfter. Jeg håper bare at den politiske prosessen kan flyttes til de fora den hører hjemme, og ikke som offentlig skittkasting, om jeg kan driste meg til å bruke den benevnelsen.  Det egner seg slett ikke som framsnakking av vår vakre Kommune. 

Sola har i alle fall funnet veien igjen til “det fora” den hører hjemme i, nemlig en lettskyet himmel.

Måtte helga gi vakre og gode opplevelser rundt i vårt flotte land.

God helg og Godt Valg!

 

#saltdalkommune #alstahaug #nesna # #valg2019

4 kommentarer
    1. Nydelige bilder hos deg. JA..litt styr noen dager nå. Før alt er på plass og det største partiet er igjen hjemmesitterpartiet. Kanskje de bør få et mandat kommunestyre og bystyre.

    2. Jeg skal prøve å “dra meg” ned til valglokale i dag…Så det gikk å stemme i dag også.. Vet ikke hva jeg skal stemme ennå… Føler det blir verre og verre å stemme… Men SKAL stemme..

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg