Hva er vitsen…

Ja man kan saktens spørre hva vitsen med en paviljong er.. annet enn å ha ly for noen av hagemøblene… 

Jeg skal ikke bare skylde på værgudene at Paviljongen vår endte opp på denne måten i fjor høst… Er man blitt vant med Paviljong så er man det.. så turen gikk til Jysk på jakt etter en ny.

Det var ikke det enkleste å få til. Det gikk veldig fort å bestemme seg og betale, men så var det stopp. Godt man har en romslig bil, for det måtte tre turer til før vi endelig endte opp med rett antall esker med rett innhold.

Da hadde vi til og med fått med oss bruksanvisning….

Og mange deler. Jeg liker faktisk å gjøre det en smule systematisk, selv om det påståes at menn hater bruksanvisninger 😀 

Her begynner enkelt elementer å komme på plass.

Men jeg skjønner fort at dette er en helt annen konstruksjon enn det vi har hatt før. Taket må gjøres ferdig med duk og takluke før det løftes på plass av 4 mann (….. i følge bruksanvisninga…)

Min kjære og jeg klarte det elegant uten overdådig bannskap. Men jeg begynner allerede å grue til høsten… Ikke bare… bare å få dette demontert og reddet i hus før snøen kommer.

Vegger og myggnetting går bare greit å montere. Hagemøblene får seg en runde med vaskekluten…

Men jeg skjønner ennå ikke hvorfor ikke et par av veggene kan leveres med vinduer i. Da kunne man “dradd” for, satt inn en terrassevarmer og sittet og pekt nese til den nordnorske sommeren uttafor.

Men man får heller sitte å peke nese til Apoteket som reklamerer på denne måten. Man burde heller smøre seg inn i Soya- eller Rapsolje sånn at regnet prellet av.

SÅ med et par vinduer i Paviljongen, så ville det vært en smule mening med den. Nå er det jo i hovedsak hagemøblene som nyter godt av den… MEN nå står den der.. og skuler mot meg 😛 

8 kommentarer
    1. Ikke bare-bare å montere sånne ting..men ser bra ut 🙂 Kjekt når det er slik at det rett som det er kommer ei regnskur..å ha litt tak over hodet… Håper jeg dere får mange fine stunder der inne før snøen eller blåsten tar den..hehe.. satser på den blir stående da…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg