Hvor kommer pengene fra?

Kanskje de fleste er mer opptatt av hvor pengene forsvinner, i disse dager. Men i litt stille stunder, så kan man jo filosofere litt.

I min ungdom så var det en uttalt sannhet: “Man kan ikke leve av å klippe hverandre.”  Men nå er jeg jaggu meg ikke sikker lenger. Det dukker jo opp yrker i fleng, som bare selger seg selv, eller bare en tjeneste. Bare se på alle realityserier og de som deltar der, hvilke yrker de har. Man bytter jo bare penger. Med fare med å få meg en på kjeften: “Det skapes jo ikke noen verdier”

Det er litt interessant å lese hva som ble skrevet på “Hegnar.no” i 2011, nesten 10 år siden, Det toucher litt inn på akkurat dette.  Klikk deg inn HER

Men ER det sånn, at vi faktisk kan leve av å klippe håret på hverandre, ja DA nytter det ikke å klippe håret på seg selv 😀

Ha en nydelig uke hvor du enn bor.

#penger #yrker #hvaleverviav #hegnar #fremtidsyrker

 

11 kommentarer
      1. Ikke fra min heller 😀 Men man kan jo lure ”hvor pengene kommer fra” når den gamle, gode verdiskapningen ikke er tilstede. 🙂 Bloggere, influencere, stand ups, +++ . Men det funker jo 😀 ,,uten å rote i madrassen 😛

    1. Artig innlegg om penger. Jeg vet at noen klarer i klippe seg selv, men jeg må nok bruke penger hos frisøren til det 😉
      Og en ting jeg synes er rart: Det går så mye raskere å bruke opp pengene enn å få dem inn…hm… 😀

    2. Nå er det øyeblikk et år siden jeg var hos frisøren sist. Og enda kommer det nok til å drøye litt. Det er en utrolig dyr tjeneste. Men jeg skjønner jo at det koster, dette er jo tross alt Norge. Alt er dyrt i Norge. Og nettopp derfor forsvinner pengene fortere enn svint også 🙂

      Jeg skulle nok ønsket at jeg kunne jobbet enda, og faktisk tjent inn litt penger. Men jeg får spare der jeg kan. Og da sparer jeg blant annet på frisørbesøkene 🙂 Kanskje du skulle fått jobben? 😉

      1. Leer, ja du sier det. Min storesøster fikk meg til å klippe henne for hundre år siden, og det gikk slett ikke bra 😀 Ble aldri spurt mer, og ikke har jeg trent mye siden da 😀

    3. ja det er mange måter å tjene penger på som jeg synes er merkelig og lite samfunsnyttig,men jeg er helt klart av gamlesorten :=) jeg beundrer dem som var før oss,for det var arbeidsomme mennesker som virkelig jobbet med kroppen,lite fett la seg på sidene så dei slapp den evinnelige rundansen på treningstudio ,men når det gjelder hårklipp,ja da tar jeg turen til frisøren hi hi,sånn ca hver 7-8 uke

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg