I disse merkelige tider

For en tid vi har.

Dette bildet tok jeg for en stund siden.

Ble litt fascinert av sykkelen.

Så liksom for meg madammen i “kassen” fremme – og ut på tur!

Bildet fikk faktisk en annen mening i disse koronatider:

Rådhuset med lokalt ansvar for påbud og forbud.

Holde avstand, (et perfekt framkomstmiddel til det).

Ikke oppholde seg for lenge ute (begrenset parkering).

Ikke direkte kontakt med andre (brev kanskje ikke mest aktuelt).

 

Det er ikke tid for å klemme.

Det er ikke tid for den nære kontakt.

Men slett ikke tid for å glemme.

Eller å vise din neste forakt

I tanker og handling kan øynene møtes.

Der varme og kjærlighet vises og røpes.

Da glimter et smil med håp til oss alle.

Omtanken smelter det vonde og kalde.

Jeg er takknemlig for å bo i et land som Norge.

Den takknemligheten har ikke blitt mindre i denne merkelige tiden.

Jeg har en ydmyk respekt for alle som jobber døgnet rundt for min skyld.

Helse, renhold, transport, sikkerhet og forsyning.

Og alle andre som holder viktige funksjoner i gang på nye måter.

Tusen takk.

Det er ikke synd på oss som bare må holde oss hjemme.

Men jeg er takknemlig for at vi er to.

To som kan dele tid og sysler.

Det er en tid for alt.

Kanskje vi møtte DEG gjennom dette innlegget ?

Tusen takk for at du stakk innom.

Lykke til der du er. 

Bilder og tekst: Jan E Håkonsen/Dedicat 

10 kommentarer
    1. Gode ord i disse tider! Og som deg så er jeg så glad for å bo i Norge, for at vi er to, og for at vi har det godt tross alt. Javel, så får vi ikke dra på “hytta”, men hva teller det oppi alt som skjer nå?
      Nå må vi bare fortsette å være tosammen, holde avstand, og holde kontakten via digitale medier, og tlfsamtaler. Har ringt til 2-3 hver dag, ikke de samme, men min familie, og venner. Viktigere enn noen gang, for det er ikke alle som er to.
      Sender en god klem til dere i dag. 🙂 <3

    2. Dette er en merkelig tid – mye følelser i sving inni meg her…. syns det er tungt, og er spent på hva som skjer framover! Takk for fine ord – og koselige bilder! KLem <3

    3. Flotte tanker og du møtte meg 🙂 Dere får gjøre det beste ut av det! TV og bøker og hjemmesysler…blir sånn for dem fleste nå. Jeg er jo på jobben noen timer hver dag. Men vi har stengt for publikum og gjester…Og mange har hjemmekontor…Så litt puslete der…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg